پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۷۶۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: دوره ایران هراسی تمام شده و ایران امروز به عنوان یک اقتصاد نوظهور و پویا در حال فعالیت است.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، مهدی جهانگیری در نشست اقتصادی ایران و ایتالیا با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به ایتالیا و امضای قراردادهای متعدد به ارزش ۲۲ میلیارد دلار اظهار کرد: در شرایطی که کشور ایتالیا دوست ما در دوران تحریم‌های ظالمانه بوده، در دوره پساتحریم باید پیشقراول استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی ایران باشد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که ما رشد ۸ درصدی را برای اقتصاد ایران رصد کرده‌ایم و صندوق بین‌المللی پول این رقم را ۵ درصد اعلام کرده، امیدواریم با جذب سرمایه‌گذاری خارجی به این رشد دست یابیم.

جهانگیری ادامه داد: ما انتظار داریم، دوستان ایتالیایی منتظر معجره نباشند و جسارت تصمیم‌گیری درباره همکاری با ایران را داشته باشند.

وی به بهبود وضعیت بانک‌های ایران اشاره کرد و افزود: اکنون بانک‌های ما به دنبال اصلاح ساختار مالی و جذب شرکای خوب خارجی هستند تا بتوانند در بازار بین‌المللی رقابت کنند. اعتقاد داریم که در این بازار و با این ظرفیت میتوان کارهای بزرگی انجام داد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری ایران بر اساس استانداردهای سازمان جهانی جهانگردی رشد 7 درصدی را پیش رو دارد، تصریح کرد: هر دو کشور ایران و ایتالیا پر از آثار تاریخی مناسب هستند که فضا را برای جذب گردشگر و توسعه این صنعت مهیا کرده است. مدیریت صنعت گردشگری در ایتالیا وضعیت مناسبی دارد و ما می‌پذیریم که با مشارکت شرکای ایتالیایی، بناهای تاریخی ایران به عنوان واحدهای اقامتی و حرفه‌ای در خدمت صنعت گردشگری قرار گیرند.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری ما می‌تواند برای کشورهای منطقه بسیار جذاب باشد و امروز همه کشورهایی که ایران را در لیست تحریم خود قرار داده بودند، ایران را به عنوان یک مقصد جذاب به مردم خود توصیه می کنند.

رئیس گروه مالی گردشگری بیان کرد: ما به دنبال ایجاد نهضت ملی صنعت گردشگری هستیم و قصد داریم، سهم ۲ درصدی از گردشگری دنیا و سهم ۵/۱ درصدی از درآمد این صنعت به دست آوریم.

وی اظهار کرد: اتاق بازرگانی تهران به عنوان بزرگترین نماینده بخش خصوصی در تهران صاحب برنامه جدی در این حوزه است. ما در پارلمان بخش خصوصی قصد داریم تفاهم‌نامه‌های بخش خصوصی و سرمایه ‌گذاری را تا انتها مدیریت و دنبال کنیم و به دنبال این هستیم که هر مانعی که باعث طولانی شدن این فرایند می‌شود را از سر راه برداریم.

جهانگیری خاطر نشان کرد: راه‌اندازی مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری که تفاهم‌نامه آن امضا شد، اطمینانی به سرمایه‌گذاران خارجی است که قصد دارند در اقتصاد ایران مشارکت کنند. قطعا حضور سرمایه‌گذاران ایتالیایی، نشان از عزم و اراده جدی برای تقویت همکاری‌ها دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاريخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395، کد خبر: 106111، www. ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین