پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: تامین آب شرب سالم و بهداشتی و جمع آوری فاضلاب در شهرهای سنندج، بانه، مریوان و سقز و مناطق منفصل شهری صورت می‌گیرد.

شعار سال: شهرام ملکی اظهار کرد: در جلسه ای که با معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیر کل دفتر فنی استانداری، مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی و مجری سد ژاوه برگزار شد، مقرر شد مشکلات مربوط به ایجاد شبکه آبرسانی و شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای سنندج، بانه، مریوان و سقز و مناطق منفصل شهری در حداقل زمان ممکن برطرف شود.

وی افزود: باتوجه به افزایش بیش از دو هزار و ۱۰۰ هکتار در قالب نواحی منفصل به شهرهای فوق، اقداماتی در تامین آب شرب سالم و بهداشتی و جمع آوری فاضلاب در این مناطق صورت خواهد گرفت.

ملکی آبرسانی به سنندج را در مدت زمان دوسال و اعتبار آن را نیز ۱۴/٦ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تامین اعتبار مورد نیاز شرکت مهندسی آبفای کشور، استانداری و شرکت آبفای استان مشترکا‌ً اقدام خواهند کرد و شرکت آب و فاضلاب استان موظف شده است سریعا نسبت به برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار اقدام کند.

وی آبرسانی به شهرهای بانه و مریوان را از محل ردیف تنش آبی با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان را از دیگر اقداماتی دانست کە در دستور کار قرار گرفته است. ملکی اعتبار لازم برای فاضلاب سنندج را ۲۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مجری سد ژاوه و آب و فاضلاب شهری استان برای دوسال آینده تامین اعتبار این پروژه را انجام داده است و نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام نمایند.

معاون استاندار کردستان از دیگر مصوبات جلسه مذکور را اقدام در جهت افزایش شش میلیارد تومانی اعتبار اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب مریوان خواند و گفت: قرار شده است شرکت آب و فاضلاب کشور برای افزایش این میزان اعتبار و اصلاح موافقت نامه وارد عمل شود.

وی همچنین به افزایش اعتبار سه میلیارد تومانی مربوط به بخش اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب سقز نیز اشاره نمود و گفت: خواسته مدیران استان در حوزه آب و فاضلاب افزایش این میزان اعتبار تا حد ممکن است. ملکی در ادامه به پروژه خط انتقال آب شرب سنندج از محل سد آزاد به تصفیه خانه سنندج به طول ۲۹ کیلومتر اشاره کرد و گفت: در این جلسه مهندس پاکروح معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان قول داده اند مسائل مربوط به تامین اعتبار این پروژه را پیگیری وبه نتیجه برسانند.

وی در ادامه به تعداد روستاهای دارای مشکل آب شرب اشاره کرد و اظهار داشت: ۷۰۰ روستای استان در بخش آب شرب مشکل دارند و قرار شده است بصورت تک روستا به روستاهای دارای اولویت آبرسانی شود.

ملکی در پایان گفت: برای ۵۰ روستا طی امسال وسال آینده اعتبارات لازم جهت آبرسانی تامین و اقدام خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 27 آذر 97، کد مطلب: 704683، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
به امید ایرانی آباد و سرزنده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین