پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: 853 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب داریم که تاکنون هیچ کار آبرسانی برای آنها انجام نشده و دومین استان کشور در تعداد روستاهای فاقد آب بعد از سیستان و بلوچستان هستیم.

شعار سال: "علی رشیدی" امروز 29 آذرماه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: پنج هزار و 642 روستا با جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفر در استان کرمان داریم که دو هزار و 799 روستا بالای 20 خانوار هستند.

وی افزود: 853 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب داریم که تاکنون هیچ کار آبرسانی برای آنها انجام نشده و دومین استان کشور در تعداد روستاهای فاقد آب بعد از سیستان و بلوچستان هستیم.

رشیدی تصریح کرد: 9.4 درصد روستاهای کشور را در استان کرمان داریم که 15.2 درصد روستای بالای 20 خانوار فاقد آب آشامیدنی متعلق به استان کرمان است.

وی بیان کرد: در سال گذشته اعتبار استانی آب و فاضلاب روستای استان کرمان 170 میلیارد تومان بود که 80 درصد آن تخصیص یافت.

مدیرعامل آبفار استان کرمان اظهار کرد: اعتبار امسال ما 166 میلیارد تومان بوده که تاکنون 56 میلیارد تومان معادل 33 درصد و در قالب اسناد خزانه تخصیص یافته است.

وی با اشاره به احداث 81 مجتمع آبرسانی با 1865 کیلومتر لوله گذاری و ساخت 30 هزار مخزن و حفر 63 حلقه چاه افزود: در سه سال گذشته 22 مجتمع روستایی را افتتاح کردیم که 206 روستا را شامل شده است.

رشیدی گفت: 627 روستا در سه سال گذشته تامین آب شد که معادل یک و نیم برابر استان تهران است و برای سال جاری تعیین شده 184 روستای فاقد آب و مشکل دار را با جمعیت 66 هزار نفر تامین آب کنیم.

وی تصریح کرد: 537 روستا در استان کرمان داریم که در کیفیت آب مشکل دارند و در بحث فلزات سنگین و مشکل شوری آب، اعتبار می خواهیم که در کیفیت آب کاری بکنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان اظهار کرد: 59 مجتمع آبرسانی در حال کار کردن داریم که بعضا پیشرفت 50 تا 90 درصد دارند که با بهره برداری از این مجتمع ها مشکل یک هزار و 289 روستای مشکل دار را حل می کند و 509 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارند که با این اعتبار مشکل 460 روستای فاقد آب در استان حل می شود.

رشیدی تصریح کرد: اگر اولویت کشور و استان آب است، باید اعتبار قابل توجهی به این بخش اختصاص داده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 29 آذر 97، کد مطلب: 97092914696:www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین