پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۲۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: 42 درصد جمعیت استان روستایی است و اغلب این روستاها کمبود آب دارند .

شعار سال: علی رشیدی مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان در نشست خبری دوشنبه با محوریت هفته صرفه جویی با اشاره به اینکه 42 درصد جمعیت استان کرمان را روستاها تشکیل می دهند گفت: صرفه جویی باید در سطح استان کرمان و حتی کشور به صورت یک فرهنگ در بیایید.

رشیدی تصریح کرد: یکی از علت های اصلی هدر رفت آب در روستاها قیمت ارزان آب آشامیدنی و مجانی بودن آب در بخش کشاورزی است.

مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: کمبود آب در مناطق جنوب ،غرب و شرق استان به دلیل بافت اجتماعی خانه باغی روستاها و استفاده از آب اشامیدنی در باغ ها است.

وی افزود: باید قدر آب را بدانیم سفره های آب زیرزمینی روبه کاهش است و پیدا کردن منابع جدید و تجدید پذیر کردن آنها مشکل است.

رشیدی با اعلام اینکه در روستا ها به دلیل ارزان بودن آب صرفه جویی صورت نمی گیرد گفت : مصرف آب در این مناطق زیاد است.

رشیدی تصریح کرد: علی رغم محدودیت منابع آب در استان سالانه تعداد زیادی پروژه در استان اجرا می شود امسال نیز پروژه تامین آب آشامیدینی 513روستا در راستای اقتصاد مقاومتی داشتیم پروژه ها را باید مقایسه کنیم این یک پروژه ما در حقیقت 513پروژه است زیرا در 513روستا کار مطالعاتی و حجم کار تعیین ومناقصه برایش برگزار لوله گذاری وحفر چاه و...انجام شده است .

وی افزود: دراین روستاها از محل صندوق توسعه اعتبارخوبی داده شده است و با افزایش این اعتبارات 1250کیلومتر لوله گذاری داشته باشیم که حجم بسیار بالایی است ، همچنین بیش از 85مخزن ذخیره آب و 60حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

وی تاکید کرد: این میزان چاه نشان می دهد که ما چه حجم کاری داریم وبا چه کمبود آبی روبرو هستیم، بازدیدهای مرتب ونظارت هایی که می شود کار آب رسانی تعطیلی ندارد، چون تامین آب اگر بخواهیم دائم باشد باید کار مستمر و شبانه روزی باشد.

وی افزود: هنوز از روستاهایی که تامین آب کردیم 588روستا دچارکمبود آب داریم که در آن ها چاه حفر شده اما سفره های آبی این روستاها کاهش یافته است، جمعیت زیادی در این روستاها دچار کمبود آب هستند و ما مرتبا دنبال تامین آب و برنامه ریزی برای جل مشکل هستیم.

وی خاطر نشان کرد: شاخص بهره مندی آب رسانی در کشور 76درصد است در استان کرمان 67.5درصد است ما امیدواریم تاپایان تیرماه با اجرای این 538روستا شاخص بهره مندی ما به 70برسد اما شاخص جمعیتی ما 85درصد است که 83درصد جمعیت از آب بهره مند هستند.

مدیر کل آب وفاضلاب روستایی استان کرمان گفت: هدف ما روستاهای بالای 20خانوار جمعیت هستند بعد از آن به سمت زیر 20خانوار می رویم فعلا دولت تامین اعتبار نمی کند اما وقتی مجتمع آب رسانی را تامین اعتبار میکند اگر روستایی در نزدیکی مسیر آب باشد در اجراها قرار می گیرد از همین 165 روستا 96بلای 20خانوار هستند وبقیه زیر 20خانوار هستند.

وی افزود: قبلا در 900 روستا آبرسانی از طریق تانکر انجام می شد، و در حال حاضر این تعداد به 546 روستا رسیده است که به دلیل افت فشار و تابستان گرم امسال احتمالا در تیر و مرداد این تعداد به 700 روستا افزایش پیدا می کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1396، کد مطب: ۶۱۳۴۷۳۵:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین