پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: دسترسی به آب شرب و سالم در استان کرمان کم شده و موجب شده است؛‌ به طوری که در بخش آب و فاضلاب روستایی، هنوز ۷۷۰ روستا در استان فاقد آب آشامیدنی هستند.وی بیان داشت: هدف اصلی تشکیل کارگروه این است که همه در کنار هم برای حفظ منابع آب هم‌فکری کنیم و هم‌صدا شویم و تا زمانی که به مدیریت واحد در بخش آب نرسیم، هیچ‌وقت مشکل آب حل نمی‌شود.

شعار سالعلی رشیدی امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب این شهرستان اظهار داشت: دشت رفسنجان از یک وضعیت خاص کم‌آبی‌ برخوردار بوده و این مشکل حاد است‌.

وی بیان داشت: هدف اصلی تشکیل کارگروه این است که همه در کنار هم برای حفظ منابع آب هم‌فکری کنیم و هم‌صدا شویم و تا زمانی که به مدیریت واحد در بخش آب نرسیم، هیچ‌وقت مشکل آب حل نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان تصریح کرد: هنوز دستگاه‌های مصرف‌کننده آب در حال سبقت گرفتن در راستای بیشتر مصرف کردن آب هستند و بودجه بیشتر می‌گیرند تا طرح‌های خود را اجرا کنند ولذا وضعیت خوبی نداریم‌.

رشیدی عنوان کرد: سالانه ۶۲ سانتیمتر در دشت رفسنجان و همین متوسط را در استان کرمان افت منابع آبی داریم، در بخش آب شرب و کشاورزی کاملا به منابع زیرزمینی متکی هستیم. در رفسنجان باید منابع آب را در آینده ذخیره کنیم ولی کشاورزان را نباید محدود کنیم چراکه کار تولید و امنیت مواد غذایی را برعهده دارند ولی باید در راستای مصرف و حفظ منابع آبی قدامات موثر و مفید داشته باشند‌.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: دسترسی به آب شرب و سالم در استان کرمان کم شده است؛ به طوری که در بخش آب فاضلاب روستایی هنوز ۷۷۰ روستا در استان فاقد آب آشامیدنی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیش از ۱۳ شهر در استان و 63 درصد جمعیت شهری استان با بحران شدید آب مواجه‌اند و باید فکری کرد اگر نتوانیم منبع پایدار آب برای بخش شرب استان تهیه کنیم و به کرمان نیاوریم در چند سال آینده فاجعه‌ای رخ می‌دهد و در واقع وضعیت منابع آبی مان بسیار بسیار اسفناک است.

رشیدی در بحث خاموشی چاه‌ها بیان داشت: در شهرستان رفسنجان ۳۵ چاه غیرمجاز وجود دارد که باید پلمب شود تا رفسنجان در کشور به صورت الگو باشد که شهری بدون چاه غیرمجاز است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 30مرداد 98، کد خبر: 13980530001103، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
مسئولین همچنان در حال خوردن پول مردم باشن هیچ رسیدگی ام نکنن فعلا اختلاس رو بشه یه بخشیش مردم از بی آبی و نبود امکانات بهداشتی جون بدن کیه به کیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین