پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۶
سفیر اسبق هند در ایران،برقراری توازن منطقه را مهمترین هدف سیاسی نخست وزیر هند در سفر به ایران دانست و تصریح کرد:این سفر با توجه به تحولات منطقه،فعالیت گروههای تروریستی و لغو تحریم ها از اهمیت بالایی برخوردار است .

شعارسال: «کی .سی.سینگ» که در طول سالهای 2003 تا 2005 سفیر هند درایران بوده خاطرنشان کرد:این سفر در مقطع کنونی برای برقراری توازن منطقه ای بعد از سفر نخست وزیر هند به تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس ،ضروری بود.

وی با اشاره به تحولات خاورمیانه و احتمال خروج امریکا از منطقه ،خواستار همکاری بیشتر منطقه ای ایران و هند شد و اظهار کرد همکاری دو کشور فصل نوینی از روابط تهران دهلی نو را رقم می زند.

سفیر اسبق هند درایران گفت که دهلی نو و تهران باید همکاری خود را با توجه به ادامه بی ثباتی در افغانستان و حضور چین در بندر«گوادر» پاکستان بیشتر کنند.

وی خاطرنشان کرد که ایران و هند اشتراکات زیادی برای همکاری های منطقه ای دارند که با توجه به سفر «مودی» باید این همکاری ها تقویت شود.

کارشناس ارشد مسائل بین الملل با اشاره به گذشت بیش از 15 سال از سفر نخست وزیر هند به ایران اظهار کرد این سفر به دلیل وجود زمینه های همکاری و سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است .

وی با اشاره به دیدار نخست وزیر هند با رهبرعالی ایران و رئیس جمهوری خاطرنشان کرد این دیدارها می تواند زمینه گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور را فراهم کند.

سفیر اسبق هند در ایران ،لغو تحریم ها را فرصت مناسبی برای همکاری گسترده ایران و هند دانست و تصریح کرد دراین سفر احتمال امضای توافقنامه توسعه بندر چابهار، سرمایه گذاری در بخش نفت وگاز و احداث خط آهن بین بندر چابهار و زاهدان وجود دارد.

وی تصریح کرد:دیدار نخست وزیر هند با مقامات عالیرتبه ایران امکان اجرای طرحهای سرمایه گذاری دو کشور که سالها به تعویق افتاده را فراهم می کند.

نخست وزیر هند قرار است در راس هیاتی عالیرتبه امروز(یکشنبه ) برای سفری دو روزه وارد ایران شود.

امضای قرارداد توسعه بندر چابهار،سرمایه گذاری در بخش انرژی ،زیرساخت ها ، تفاهمنامه سه جانبه ترانزیت ایران،هند و افغانستان و امضای تفاهمنامه فرهنگی ازجمله برنامه های سفر نخست وزیر هند به ایران اعلام شده است .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 2 خرداد 1395، کدمطلب: 82083774 (5346581) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین