پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان در توصیف نوع روابط واشنگتن با اسلام آباد گفت: آمریکا هر وقت به پاکستان نیاز دارد، به ما نزدیک می شود و هر وقت نیاز ندارد، ما را فراموش می کند. نوع نگاه آمریکا به پاکستان در 60 سال گذشته، چنین نگاهی بوده است.

شعار سال:

'سرتاج عزیز' مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی عصر پنجشنبه در نشستی خبری گفت: اسلام آباد ممکن است به دلیل تحولات اخیر، در نوع روابط خود با واشنگتن بازنگری کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی پاکستان گفت که این کشور مراتب نگرانی خود را درخصوص تحولات اخیر در روابط دو جانبه اش با آمریکا، رسما به دولت این کشور ابلاغ خواهد کرد.
چندی پیش نیز رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اظهاراتی تقریبا مشابه، گفته بود که کفه ترازوی روابط پاکستان و آمریکا به سود واشنگتن پایین رفته است و این روابط، صرفا به ابزاری برای تامین منافع آمریکا تبدیل شده و منافع پاکستان در آن نادیده گرفته می شود.
همچنین، تقریبا همزمان با سفر نخست وزیر هند به آمریکا و حمایت های واشنگتن از دهلی نو برای عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای(NSG)، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی رسما و به صراحت نسبت به روابط رو به رشد هند و آمریکا ابراز نگرانی کرد.
برخی رویدادهای اخیر از حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک بلوچستان پاکستان و هدف قرار دادن ملا اختر منصور سرکرده طالبان افغانستان در خاک پاکستان، لغو شدن فروش هواپیماهای جنگنده اف-16 به پاکستان از سوی آمریکا و نزدیک شدن روابط راهبردی واشنگتن و دهلی نو باعث شده است تا پاکستان بیش از هر زمان دیگر، نگران نوع رویکردها و سیاست های آمریکا نسبت به منطقه جنوب آسیا باشد.
سرتاج عزیز همچنین درباره ضرورت حفظ توان هسته ای نظامی پاکستان گفت: ما پیشتر به آمریکایی ها اعلام کرده ایم که حفظ توان هسته ای بازدارنده و موثر، برای حفظ امنیت پاکستان بسیار مهم است و پاکستان تنها خودش می تواند تصمیم بگیرد که چگونه در برابر عدم توازن تسلیحاتی رو به رشد در جنوب آسیا(اشاره به فعالیت های هند برای تقویت توان موشکی و هسته ای خود)، اقدام کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 21 خرداد 1395، کد مطلب:82106977 : www. .irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین