پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۷۹۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶
معاون رفاه اجتماعي وزير کار با اشاره به گستردگي درخواست‌ها و شکايات مربوط به يارانه‌هاي نقدي گفت: در پنج سال اخير پنج برابر کل شکايات ديوان عدالت اداري، درباره وضعيت يارانه‌ها شکايت داشته‌ايم.

شعار سال: احمد ميدري، معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي درباره وضعيت شناسايي دهک‌هايي که بر اساس بودجه سال آينده کل کشور قرار است يارانه آنها حذف شود، گفت: در رابطه با شناسايي چند مسئله وجود دارد؛ اول، سيستم و بانک اطلاعاتي، دوم، درخواست و پافشاري مردم و سوم رسيدگي به اين درخواست‌ها و شکايات.

وضعيت پيچيده درخواست‌ها
وي ادامه داد: وضعيت درخواست‌ها بسيار پيچيده است؛ براي نمونه فردي را داشته‌ايم که نسبت به قطع يارانه‌اش اعتراض داشته، وقتي به او گفته مي‌شود معامله ملکي به مبلغ هشت ميليارد تومان داشته مي‌پذيرد اما مي‌گويد من حقوق ندارم يا در مورد ديگر پزشکي داشتيم که مي‌گفت من پزشک متخصص هستم اما فوق‌تخصص نيستم. شايد اينها شوخي به نظر برسد ولي واقعا جدي است. ميدري با اشاره به سيستم گسترده‌اي که براي رسيدگي به اين درخواست‌ها بايد وجود داشته باشد گفت: در پنج سال اخير ما پنج برابر شکايات ديوان عدالت اداري درباره وضعيت يارانه‌ها شکايت داشته‌ايم؛ يعني اگر ديوان عدالت اداري ۹۰ هزار شکايت را در اين پنج سال بررسي مي‌کند ما در اين پنج سال ۴۵۰ هزار شکايت را بررسي کرده‌ايم.
معاون وزير کار تأکيد کرد: آن‌قدر ميزان مراجعات زياد است که بحث شناسايي و رسيدگي شکايات به اين افراد بسيار مهم و پيچيده بوده است.

به‌روز‌رساني مداوم بانک‌هاي اطلاعاتي
ميدري با تأکيد بر اينکه به‌روز‌رساني بانک اطلاعاتي کاري بدون توقف و مدام است، ادامه داد: در بحث شناسايي نمي‌توانيم پايان کاري براي سيستم‌ها در نظر بگيريم، چراکه به دليل نياز به به‌روزرساني مداوم اطلاعات و وضعيت افراد، اين سيستم‌ها به شکل پويا بايد کار شناسايي را انجام دهند و بانک اطلاعاتي مدام در حال به‌روزرساني است.
وي درباره وضعيت بانک‌هاي اطلاعاتي وزارت رفاه براي شناسايي دهک‌ها نيز تصريح کرد: بنا بر تأييد افرادي که بانک‌هاي اطلاعاتي ساير کشورها را ديده‌اند و همچنين تأييد کارشناسان سازمان‌هاي بين‌المللي که وضعيت بانک‌هاي اطلاعاتي را براي آنها تشريح کرده‌ايم، ما يکي از قوي‌ترين نظام‌هاي اطلاعات آماري را داريم که البته فقط مربوط به وزارت رفاه نيست بلکه به اين دليل است که در ايران ۲۰ سال است که کد ملي جدي شده است.
ميدري ادامه داد: اما باز يکي از ضعف‌هاي پايگاه اطلاعاتي ما اين است که کدپستي در ايران جدي نيست و البته اين هم ضعف وزارت رفاه نيست بلکه ضعف مجموعه نظام اداري ايران است که به بانک اطلاعاتي بسيار ضربه مي‌زند و بسياري از اطلاعات از جمله درباره محل سکونت يا مهاجرت را نمي‌تواند رصد کند. اين ضعف در حالي در کشور ما وجود دارد که بعضي کشورها بالاي ۱۵۰ سال است که اين مشکل را حل کرده‌اند اما ما هنوز در اين زمينه ضعف داريم.

آخرين وضعيت کساني که يارانه‌شان قطع شده است
معاون وزير کار همچنين در پاسخ به اينکه آيا در بررسي شکايت‌هاي کساني که يارانه‌شان قطع شده بوده، برقراري مجدد يارانه هم انجام شده است، گفت: بله. همان‌طور که گفته شد ۴۵۰ هزار شکايت را از طريق سايت و مراکزي در کل کشور و مراجعه حضوري در شهرستان‌ها ثبت کرده‌ايم که در نهايت از چهارميليون‌و ۷۰۰ هزار نفري که از فهرست يارانه‌بگيران حذف کرديم، يارانه يک‌ميليون‌و ۳۰۰ هزار نفر مجددا برقرار شده است.
وي درباره وضعيت قطع و وصل يارانه‌ها در سال ۹۷ نيز گفت: امسال حذف يارانه نداشتيم؛ به همين دليل برقراري مجدد هم نداشتيم.

سپردن کار به استانداري‌ها براي تسريع در رسيدگي است
ميدري درباره تبصره‌اي از لايحه بودجه که کار رسيدگي به شکايات و شناسايي را در سال آينده بر عهده استانداري‌ها مي‌گذارد، تأکيد کرد: به دليل گستردگي مشکلاتي که در رسيدگي داريم، دولت در لايحه بودجه سال آينده اين وظيفه را به استانداري‌ها محول کرد تا روند رسيدگي به شکايات تسهيل و تسريع شود. وي همچنين درباره يارانه نوزادان نيز گفت: يارانه نوزادان برقرار مي‌شود، در اين مورد هم اگر امکان رسيدگي وجود داشت، قرار بر اين بود که يارانه نوزادان گروه‌هاي پردرآمد حذف شود اما حالا که اين امکان وجود نداشته يارانه نوزادان برقرار مي‌شود و لازمه اينکه يارانه نوزادان گروه‌هاي پردرآمد قطع شود، برقراري همان سيستم رسيدگي است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 10 دی 97، شماره: 3330


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
باید فکر اساسی کرد برای این سیستم یارانه های کشور به نظر بزرگترین آـسیب اقتصاد در حال حاضر همین یارانه هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین