پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
مدیر عامل انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان با تاکید بر اینکه باید از توانایی های معلولان در کشور استفاده شود، گفت: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه ویژه ای شود این است که باید بتوانیم ازتجربیات، پتانسیل و توانایی های بالقوه ای که در معلولان وجود دارد در سطح کشور استفاده کنیم.


شعارسال : محمد اسماعیل شیخ قرایی با اشاره به اینکه متاسفانه در ایران اسکان ویژه ای برای معلولان وجود ندارد، گفت: اسکان معلولان و سالمندان باید یک بحث فردی و جمعی باشد و به همین دلیل در بیشتر هتل ها، مهمان پذیر ها، اماکن تفریحی و زیارتی تنها با اختصاص یک سرویس بهداشتی فرنگی به آنان؛ تنها این خدمت به قشر معلولین تعمیم داده می شود.

وی اضافه کرد: بالا بودن تلویزیون و یخچال در ارتفاع امکان دسترسی آنها را به این وسایل کم می کند، عدم آسانسور مناسب برای جا گرفتن ویلچر، عدم دستگیره های مناسب در کنار مبل و تخت باعث می شود که معلولان برای جابه جا شدن، وجود پله های زیاد از مواردی است که مانع تردد معلولان می شود. همچنین مناسب نبودن ارتفاع تختخواب ها در هتل ها باعث می شود که معلولان همیشه نیازمند کمک دیگران باشند.

مدیر عامل انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان با تاکید بر اینکه در ساختمان ها باید از نظر معماری توجه ویژه به قشر معلول شود، یادآور شد: برای رفت و آمد معلولان نباید هیچ گونه برجستگی و مانعی حتی به اندازه 5 سانتی متر هم وجو داشته باشد تا زمانی که آنها با ویلچر تردد می کنند؛ دچار آسیبی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد استاندارهای جهانی تنها مربوط به قشر معلول در جامعه نمی شود چرا که افراد دیگری مانند سالمندان، کودکان و زنان باردار می توانند از این امکانات و فضاها استفاده کنند به همین دلیل به همین دلیل باید با توجه به شرایط فیزیکی معلولان، بتوانیم برای همه اقشار جامعه شرایط مناسب زندگی را فراهم کنیم.

شیخ قرایی شرکت در کلیه برنامه های میراث فرهنگی، وزارت ارشاد، وزارت تعاون، سازمان بهزیستی را از اهداف مهم عامل انجمن فرهنگی ورزشی گردشگری معلولان برشمرد و گفت: شناسایی مکانی فاقد موانع، ارائه راهکارهایی مناسب برای رفع موانع اقامتگاهی، گزارش به مسئولان ذی ربط، تهیه بانک اطلاعاتی از مکان های به جهت داشتن امکانی مناسب برای معلولان و سالمندان، آموزش معلولان با خانواده و جامعه از دیگر اهدافی است که به بهتر شدن تردد و زندگی معلولان در کشور کمک می کند.

وی در پایان تصریح کرد: جهت برنامه ریزی برای رفع مشکلات معلولان و سالمندان باید یک وحدت کلمه بین تمام سازمان ها و دوایر دولتی ایجاد شود چرا که مشکلات معلولان فقط مربوط به یک گروه، سازمان و یا وزارتخانه نمی شود و باید تمام ارگان ها و قوه ها به طور هماهنگ عمل کنند تا قوانین مربوط به معلولان در کشور به خوبی مطرح، تصحیح و اجرا شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا" تهران ، تاریخ انتشار چهارشنبه 22 مهر 1394 ، کد مطلب : 947-7614-5 : www.tums.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین