پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
حال نامعلوم معلولان، یکی از عنوان های خبری شماره 94 هفته نامه سماع قلم است که به بررسی مشکلات و مسائل این قشر پرداخته است.
شعار سال: مطالعه چند سطر از زندگی معلولان، قشری که از همین مردم و جامعه هستند ما را به فکر فرو می برد که در کجای زندگی قرار داریم، دیدمان چه وسعتی دارد، باورمان از خودمان چه اندازه است و به چه چیزهایی بستگی دارد.

تفکر درباره معلول یعنی اندیشیدن به عمق زندگی؛ معلول یعنی روحی بزرگ و پاسخی به تمام مسیرهای سخت زندگی؛ آنجا که از درک معنای آن عاجز می مانی و نیاز به بازنگری اندیشه زیستی خود داری و در اساس معلولیت حرکتی است که ما را از ایستایی وا می دارد و جهت شناخت و آگاهی را به ما نشان می دهد.

محدودیت های جسمی یا حرکتی این افراد به منزله محدود کردن آن ها نمی باشد زیرا بشتر آنها استعداد، توانایی، ذهنی پویا و خلاق با اندیشه های متعالی دارند که شاید در وجود انسان های به ظاهر سالم وجود نباشد.

این افراد باید دیده، پذیرفته و باور شوند،که اگر این اتفاق رخ ندهد، معلولیت در افکار جامعه آشکار می شود زیرا همه انسان ها قابلیت های منحصر به فرد دارند که می طلبد پیش زمینه های اجتماعی موجود باشد تا معلولان را قادر سازد به واسطه فرصت های یکسان برای زندگی و فعالیت، مستقل از موسسات خیریه و غیره راه زندگی و فعالیت های خود را روشن سازند.

گذر از تاریکی و پیوند با روشنایی، والیبال روی لبه تیغ، تافته جدا بافته و با تو حکایتی دگر از دیگر عنوان های خبری هفته نامه سماع قلم است.

هفته نامه سماع قلم با مشی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی محمود جودکی منتشر می شود.

9 پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 6 دی 1395، کد مطلب: 82361877، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین