پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ذهنیت مدیران کلان کشور نسبت به مازندران اشتباه است، گفت: مسئولان باور ندارند که مازندران مناطق فقیر، دوردست و محروم دارد همیشه مازندران را با زیبایی‌هایش قضاوت می‌کنند و به همین میزان اعتبار و بودجه برای استان تخصیص داده نمی‌شود.

شعارسال: سیدرمضان شجاعی‌کیاسری با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان مازندران، اظهار کرد: خوشحالیم که این سفر در سال هم‌دلی و هم‌زبانی واقع می‌شود تا شاید عاملی باشد در جهت تحکیم رابطه دولت با مردم و برعکس.

وی با بیان اینکه از دولت یازدهم انتظار پروژه جدید در استان را نداریم، افزود: مرکز استان 200 پروژه نیمه‌تمام دارد که مهم‌ترین آنها پروژه بیمارستان 320 تخت‌خوابه، پیست بین‌المللی دوچرخه‌سواری، ورزشگاه 6 هزارنفره، کمربندی‌های شهرستان، کارخانه زباله‌سوز و ترمیم سد فریم است که اعتبارات کلانی را طلب می‌کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان از صنعت بزرگ بی‌بهره ماند و باید به‌دنبال صنایع مادر همچون پتروشیمی، فولاد و پالایشگاه باشیم، موافقت‌های اولیه گرفته شد تا در محل شرکت سایپا یکی از این صنایع راه‌اندازی شود.

شجاعی‌کیاسری با اشاره به خسارات سیل اخیر به کشاورزی و دامداری منطقه، خاطرنشان کرد: دولت باید به فکر جبران این خسارت باشد، بسیاری از باغات ما 100 درصد آسیب دیده‌اند و لازم است که حمایت شوند.
وی با اعلام اینکه ذهنیت مدیران کلان کشور نسبت به مازندران اشتباه است، اضافه کرد: مسئولان باور ندارند که مازندران مناطق فقیر، دوردست و محروم دارد همیشه مازندران را با زیبایی‌هایش قضاوت می‌کنند و به همین میزان اعتبار و بودجه برای استان تخصیص داده نمی‌شود.


عضو کمسیون فرهنگی مجلس یکی از مشکلات استان را نبود انسجام و اتحاد بین مدیران استانی دانست و افزود: هر استان را به مرکزیت آن می‌شناسند اما مازندران به دلایل مختلف اینچنین نیست و این اشتباه بزرگی است که محوریت و مرکزیت استان، ساری دیده نشود.

شجاعی‌کیاسری تصریح کرد: ساری از بسیاری شاخص‌های مرکز استان محروم است که این از ضعف مدیران استانی است چون نماد و پرچم هر استان، مرکز آن استان است، بسیاری از اداره‌کل‌ها از ساختمان‌های فرسوده استفاده می‌کنند، بیمارستان بزرگی در شهر نداریم و مشکلات و کمبود‌های دیگری که ساری را از جلوه مرکز استان بودن دور نگه می‌دارد.

وی با اشاره به مشکلات راهبردی پیش روی دولت، یاداور شد: دولت با شعار اعتدال وارد میدان شد، از این رو هر دو جریان سیاسی کشور به‌دنبال تامین افکار و منافع خود در بدنه دولت هستند و این دو سال نشان داد، که دولت دچار تعارض شد و توان پیشبرد اهداف خود را ندارد و چاره این مشکل در این است که دولت نگاه متمایز و سومی به خود داشته باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع برجام و عملکرد دولت در مذاکرات، بیان کرد: دولت موفقیت‌هایی در این مذلکرات داشت، اول اینکه بهانه را از دشمنان گرفت و پای میز مذاکره نشستند و دوم انرژی هسته‌ای را که حق ملت ایران بود را اثبات کردند اما ایراداتی هم به برجام وارد است، همچون باز شدن راه نفوذ اقتصادی و اجتماعی، اما تمام سعی مجلس در این است تا مراقبت کند و این راه‌های نفوذ را ببندد.

شجاعی‌کیاسری اضافه کرد: طرف مقابل به‌دنبال نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است تا بتواند خودباوری و روحیه ایثار و شهادت که همیشه رمز پیروزی ملت ایران بود را به نابودی بکشد، که به واسطه همین مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که جز در موضوع فناوری هسته‌ای هیچ مذاکراتی را نمی‌پذیریم.

این نماینده مجلس با در خطر خواندن اقتصاد و تولید کشور، گفت: بسیاری از دلالان و سوءاستفاده‌گران تسهیلات بانکی به نام تولید و اشتغال گرفته‌اند و پول را از کشور خارج کردند و بسیاری دیگر تخصص این کار را نداشته‌اند و به ورشکستگی رسیدند، باید تسهیلات هدفمند و در مسیر درست ارائه شود.

وی رونق اقتصاد را در تولید داخلی دانست و افزود: سالانه 4 میلیون تن مرکبات در استان تولید می‌شود که نیاز کشور 2 میلیون تن است و بقیه روی زمین می‌ماند اما جالب این است که در فصل مشخصی از سال در واردات این محصولات باز و بازار، پر از میوه‌های خارجی می‌شود، همین مشکل را برنج‌کاران شمالی دارند، در استانی که برنجی با کیفیت تولید می‌کند به وفور برنج وارداتی یافت می‌شود، این نشان‌دهنده نبود نظارت نیست بلکه ضعف در مقابله با رانت و واردات بی‌رویه است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی راهکار برون‌رفت از رکود را در اقتصاد مقاوتی دانست و بیان کرد: تولید ملی ضامن اقتصاد مقاوتی است اگر صنعت، کشاورزی و دامداری ما مریض باشد، بی‌بهره می‌مانیم، بانکداری ما نه اسلامی است و نه قابل قیاس با کشور‌های دیگر، در کشورهای دیگر بانک‌ها با هم رقابت می‌کنند در ارائه تسهیلات با سود کم اما در ایران سود بالای بانکی یکی از دلایل عمده ورشکستگی است.

شجاعی‌کیاسری با انتقاد از نظام بانکداری و نظارت بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بسیاری از موسسات و صندوق‌های به‌واسطه نداشتن مجوز از بانک مرکزی هیچ‌گونه نظارت بر عملکردشان نیست و این یعنی بیش از 50 درصد پول مملکت در سیستمی خارج از بانک مرکزی مدیریت می‌شود.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس با ضعیف خواندن عملکرد اجرایی فرهنگ در کشور، ادامه داد: ایجاد بسترهای فرهنگی برای محیطی سالم و پرنشاط وظیفه دولت است، کنسرت‌های موسیقی هم یکی از همین محیط‌ها است، اما چرا با بی‌برنامگی و نبود نظارت مناسب این بستر، مکانی می‌شود برای ترویج قبح‌زدایی و ناهنجاری رفتاری و پوششی، این نشان از ضعف در اجرا است، اجرای کنسرت معیار و ضوابط خاص خود را دارد.

شجاعی‌کیاسری یادآور شد: موسیقی هنر اصیل ایرانی است و ما باید به‌دنبال اصالت هنری خود باشیم، چون دشمنان ما در نفوذ فرهنگی بیکار ننشسته‌اند و نباید در برنامه‌ریزی فرهنگی آنها قرار بگیریم.

وی با تبیین اهمیت فضای مجازی در جامعه بیان کرد: دشمن از طریق تکنولوژی به خانه‌های ما و به خلوت فرزندان‌مان نفوذ کرد، اگر ما در این جبهه نظاره‌گر باشیم نسل آینده ما از درون تهی می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با پیش‌بینی از چیدمان صندلی‌های بهارستان در مجلس آینده، خاطرنشان کرد: مردم به افراطیون هر دو جناح سیاسی اقبالی نشان نمی‌دهند، کسانی مجلس بعد را تشکیل می‌دهند که نگاهی معتدل داشته باشند و اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب، امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری داشته باشند.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مهم خواندن جایگاه نمایندگی در مجلس خاطرنشان کرد: وظیفه نماینده مجلس پل‌سازی و راهسازی و ... نیست که در زمان انتخابات کاندیداها شعار بدهند، وظیفه نماینده مجلس آگاهی به همه امور و داشتن بصیرت سیاسی است تا بتواند قانون‌گذار باشد و در شرایط حساسی همچون لایحه برجام، برای آینده به نمایندگی از ملت خود تصمیم بگیرد.

وی در پایان با تشکر از پایگاه اطلاع‌رسانی بلاغ،عنوان کرد: رعایت موازین، قوانین رسانه‌ای و عملکرد حرفه‌ای از نکاتی است که بلاغ را از سایر رسانه‌های استان متمایز نگه داشته است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبری بلاغ مازندران، تاریخ انتشار: 19 مهر 1394، کد خبر: - ، www.bloghnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین