پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
استاندار البرز گفت: بیشتر ساکنان سکونتگاه های غیررسمی اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که باید حمایت ویژه ای از آنان صورت گیرد.

شعارسال: استاندار البرز گفت: بیشتر ساکنان سکونتگاه های غیررسمی اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که باید حمایت ویژه ای از آنان صورت گیرد.

 عزیزاله شهبازی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری البرز افزود: اداره کل راه و شهرسازی البرز باید توجه ویژه ای به سکونتگاه های غیر رسمی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده، دولت همراهی ویژه ای دارد به همین دلیل 70 درصد هزینه های این امر را به عهده گرفته است و از این رو باید به دنبال جلب و جذب مشارکت مردم برای همراهی بیشتر باشیم.

شهبازی گفت: نمی توان بی هدف و بدون برنامه برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی اقدام کرد چراکه باید مجموعه دستگاه ها و مسئولان مرتبط با این امر طی هم افزایی و هم پوشانی ویژه در قالب برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به این امر بپردازند.

وی با اشاره به نقش موثر فرمانداران در ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری، افزود: اراضی مصوب در اختیار دستگاه های اجرایی باید در اختیار طرح های ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی قرار گیرند.

شهبازی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد همواره برای اقدامات عام المنفعه و حمایتی مناطق محروم همراه بوده اند بنابراین باید برای جلب مشارکت آنها اقدام کرد.

استاندار البرز اضافه کرد: اعلام آمارها در حوزه مختلف به دقت و حساسیت بالایی نیاز دارد از این رو انتظار می رود اطلاع رسانی پس از راستی آزمایی و اطمینان انجام شود.

شهبازی گفت: ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی باید با رویکرد ویژه استانی و ملی دنبال شود و برای این امر نباید از امکانات و اعتبارات سایر نقاط کاست چراکه تمام نقاط شهرها و روستاها نیازمند توسعه و بسترهای لازم برای رفاه و امنیت مردم است.

وی با اشاره به موانع و مشکلات موجود در بافت های ناکارآمد شهری، افزود: اغلب افراد ساکن در این بافت ها دارای متوسط درآمد پایین تر دارند و درگیر با معضل بیکاری هستند، از این رو باید درصدد رفع مشکلات این چنینی نیز در این محدوده ها باشیم.

استاندار البرز اضافه کرد: با توجه به تراکم بالای جمعیت در این مناطق مشکلات زیست محیطی، درمانی، امنیتی بیشتر است.

وی گفت: ناهنجاری های اجتماعی و عدم دسترسی کافی به امکانات نیز از جمله موانع است همچنین ضرورت دارد که زمینه رعایت شان و منزلت اجتماعی مردم در این مناطق فراهم شود.

حدود 900 هزار نفر از جمعیت سه میلیون نفری استان البرز در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 12دی 97، کدخبر: 83156781،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین