پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
وزیر راه و شهرسازی گفت: 20 میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت فرسوده و ناکارآمد ساکن هستند که در کردستان نیز این وضعیت وجود دارد به نحوی که 51 درصد مردم سنندج در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده ساکن هستند

شعارسال:وزیر راه و شهرسازی گفت: 20 میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت فرسوده و ناکارآمد ساکن هستند که در کردستان نیز این وضعیت وجود دارد به نحوی که 51 درصد مردم سنندج در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده ساکن هستند.

 ‌عباس آخوندی امروز پنج شنبه(11 مرداد) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری کردستان، اظهار کرد:استان کردستان موقعیت بسیار ممتازی دارد و باید از آن در جهت توسعه و آبادانی استان بهره گرفت.

وی افزود: محور زاگرس محور تمدنی مهم برای ایران است و بخش عمده ای از آثار تمدنی ایران زمین در این محور واقع شده و در دوره های تاریخی و جدید نیز منطقه مستعدی است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از نحوه بیان سخنان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، عنوان کرد: نمایندگان استان ها برای جلب توجه مسئولان در جلسات، غمنامه می‌خوانند اما این نحوه تصویرسازی، سرمایه‌گذاران را از استان فراری می‌دهد.

وی بیان کاستی‌ها را نکته به‌جا و وظیفه نمایندگان دانست و تصریح کرد: اینکه چهره استانی با این موقعیت استراتژیک را تبدیل به استانی پلش کنیم، به زیان مردم بوده و با این وضعیت هیچ سرمایه گذاری به استان ورود نخواهد کرد.

آخوندی ایجاد کریدور شمال- جنوب، 80 کیلومتر بزرگراه، بازآفرینی شهری، توجه به نواحی منفصل شهری و ... را از جمله اقدامات موثری دانست که در این دوره در وزارت راه صورت گرفته که پیش از این به آنها هیچ توجهی نشده بود.

وی ادامه داد: وضعیت جاده‌های بانه، مریوان و سایر جاده‌های استان نسبت به گذشته بسیار بهتر شده اما با این وجود کافی نیست و به دنبال این هستیم بیش از گذشته کمک شود.

وزیر راه عنوان کرد: کوهی از مشکلات در کشور وجود دارد اما باید آنها را شناسایی و برای حل آن تلاش کنیم و در برابر مردم و مسئولیت و موقعیت خود مسئولانه عمل کرده و در جبهه های مختلف پایمردی کنیم.

وی بیان کرد: همه قطعات راه آهن همدان- سنندج به پیمان گذاشته شده و جهت دسترسی بهتر مردم، علیرغم هزینه بسیار سنگین، ایستگاه آن را به داخل شهر آوردیم که کاری بسیار مهم و اساسی است.

آخوندی با اشاره به اجرای جاده سنندج- مریوان علیرغم هزینه سنگین، گفت: هیچ محوری از محورهای استان را از مطالعه کنار نگذاشته‌ایم.

وی اعلام کرد: 20 میلیون نفر در کشور در بافت ناکارآمد و فرسوده ساکن هستند که این وضعیت در کردستان نیز وجود دارد و 51 درصد جمعیت شهری سنندج در این بافت ها ساکن هستند.

وزیر راه از تعریف و اجرای ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات ناکارآمد سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدامات با همکاری شهرداری و به صورت مشترک انجام خواهد شد و در جهت بهسازی معابر نیز از شهرداری حمایت کامل خواهیم کرد.

وی در پایان یادآور شد: سنددار کردن اراضی قولنامه ای استان را در برنامه داریم و این خبر خوش را به مردم کردستان می دهیم که برای این واحدها سند صادر شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار11مرداد 97، کد خبر: 821956، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین