پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۴۵۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳
معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل وجوه اداره شده برای اجرای برنامه بازآفرینی شهری در کشور خبر داد.

شعار سال: وی گفت: طبق طرح باز آفرینی شهری باید سالانه۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق فرسوده شهری با استفاده از تسهیلات و تکمیل تمامی زیرساخت‌ها ساخته شود که طی ۵ سال آینده این رقم باید به ۵۰۰ هزار واحد برسد.

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در اخبار شبکه یک سیما با بیان اینکه زمینه اجرای طرح باز آفرینی شهری را فراهم کرده‌ایم، گفت: میزان نرخ سود تسهیلات سپرده‌گذاری صندوق پس انداز یکم برای نوسازی مناطق بافت‌های فرسوده از ۸ درصد به ۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسه اجرای باز آفرینی شهری مقرر شد از محل وجوه اداره شده ۲هزار و۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت برای اجرای این طرح شود.

عشایری اظهار کرد: طبق طرح باز آفرینی شهری باید سالانه۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق فرسوده شهری ساخته و در طی ۵ سال باید ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب باز آفرینی شهری و با استفاده از تسهیلات و انجام زیرساخت ها نوسازی شود.

این مقام مسئول گفت: بسیاری از توسعه گران نگران ضمانت خرید واحدهای نوسازی شده بودند که اقدامات و مراحل لازم برای اجرای آن از سوی دولت انجام شد.

وی درباره ایجاد ۳۰۰ هزار شغل با تولید و ساخت واحدهای مسکونی در این طرح گفت: نوسازی هر واحد مسکونی ۸۵ متری ۱ شغل به صورت مستقیم و1.5 شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود در نتیجه با ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ۲۵۰ هزار شغل ایجاد می شود‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۵۰ هزار شغل نیز با ایجاد فضاهای عمومی به متراژ یک میلیون متر مربع از جمله مدرسه، بیمارستان و مجتمع های تجاری در محلات ایجاد می شود.

وی توضیح داد: رییس جمهور تاکید به اجراى بازآفرینى شهرى دارد و بر همین اساس اراضى دستگاه‌هاى دولتى به این امر اختصاص خواهد یافت. در همین راستا وزارت راه و شهرسازی تمامی اراضی خود در شهرهای مختلف را به این بخش اختصاص داده است.

وی گفت: برنامه ملى بازآفرینى شهری یک برنامه کاملا مردمى و با رویکرد اجتماع محور است.

عشایری با بیان اینکه از بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهور فرمان اجرایی باز آفرینی شهری را صادر کرد، گفت: مقدمات شروع عملیات اجرای این طرح به مدت سه ماه تهیه و آیین نامه و الزامات آن در قالب ۲۱ ماده تدوین شد.

وی گفت: این آیین نامه در ۳۰ اردیبهشت امسال در هئیت دولت تصویب و ابلاغ شد.

عشایری با بیان اینکه این برنامه مبتنی بر ۶ رویکرد جدی است افزود: در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی دولت وشهرداری ها باید همکاری جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: اصل اجرای طرح باز آفرینی شهری محله محوری است و در این طرح باید تمامی دستگاه ها، مدیران، ساکنان بافت های فرسوده و مدیران شهری همکاری کنند.

عشایری در پایان خاطرنشان کرد: در قالب این طرح‌ها یک میلیون متر مربع مدرسه، درمانگاه، ورزشگاه و فضای سبز ایجاد می شود و ۳۵۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب و روشنایی احداث خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری هیبنا، تاریخ انتشار 8مرداد 97، کدمطلب: 66225، www.hibna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
این وام هایی که الان میدن معلوم نیست بعدا چقدرشو میخوان بیشتر پس بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین