پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی رییس جمهور گفت: پیرو جلسه مبسوطی که با فعالان، اعضای سازمان‌های مردم نهاد و کنش گران عرصه حقوق حیوانات برگزار شد تلاش خواهیم کرد طی مدت کوتاهی لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات را با همکاری صاحب نظران این عرصه تدوین کنیم.

شعارسال: معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی رییس جمهور گفت: پیرو جلسه مبسوطی که با فعالان، اعضای سازمان‌های مردم نهاد و کنش گران عرصه حقوق حیوانات برگزار شد تلاش خواهیم کرد طی مدت کوتاهی لایحه جامع حمایت از حقوق حیوانات را با همکاری صاحب نظران این عرصه تدوین کنیم.

 علی اکبر گرجی ازندریانی با اعلام این مطلب افزود: به این منظور با همکاری سازمان های مردم نهادفعال متن پیش نویس اولیه ای تهیه گردیده است اما به منظور جامع سازی و همه جانبه نگری این لایحه لازم است تا تمامی پیشنهادات این حوزه مورد دریافت و بررسی قرار گیرد تا پس از تنقیح، ویرایش اولیه این لایحه تهیه گردد.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی در ادامه گفت: بدون همکاری تمام کنش گران این عرصه لایحه ای که تدوین خواهد شد واجد جامعیت و کلان نگری لازم نخواهد بود به همین دلیل ضروری است تا همه فعالات و دلسوزان حوزه حقوق حیوانات پیشنهادات خود را در اختیار معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی قرار دهند تا در تدوین ویرایش اولیه لایحه مدنظر قرار گیرد.

گرجی تصریح کرد: از تمامی این عزیزان خواهش می کنیم که پیشنهادات خود را حداکثر تا پایان دی ماه جاری به صورت مکتوب به معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی به آدرس تهران پاستور نهاد ریاست جمهوری ساختمان شهید رجایی طبقه پنجم حوزه معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی پست یا از طریق شماره نمابر.... ارسال نمایند.

گرجی در ادامه گفت: پس از دریافت تمامی پیشنهادات و بررسی آن‌ها لایحه اولیه آماده خواهد شد و از طریق تارنمای معاونت حقوقی ریاست جمهوری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا همگان بتوانند به بررسی و نقد آن بپردازند.

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی افزود: علیرغم اینکه یقین داریم دیدگاه‌ها در این حوزه مانند تمام حوزه‌های دیگر مشتت و گوناگون خواهد بود اما تلاش می کنیم لایحه به نحوی تدوین یابد که بیشینه دیدگاه‌های موجود را در بر گیرد.

گرجی یادآور شد: پس از دریافت انتقادات و پیشنهادات و بررسی آن‌ها در جلسه‌ای نسبت به استماع عمومی در این رابطه اقدام خواهد شد تا صاحب نظران بتوانند پیرامون لایحه به اظهار نظر بپردازند.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: با توجه به سیاست رییس جمهور و دولت محترم در ارتباط همه جانبه و وثیق با سازمان های جامعه مدنب تلاش خواهیم کرد تا نقض معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی در تدوین لایحه تنها نقش هماهنگی باشد و در حوزه محتوا دیدگاه های کنش گران مدنی در لایحه تجلی یابد.

اصل پنجاهم قانون اساسی حق بر محیط زیست را به عنوان یکی از حقوق شهروندان ایرانی مورد تاکید قرار داده است و معاونت ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی از باب پیگیری اجرای این اصل موضوع حقوق حیوانات را به عنوان یکی از مصادیق حق بر محیط زیست، پیگیری می نماید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری نسیم آنلاین ، تاریخ انتشار:18 دی 1397 ، کدخبر: 2301212،www.nasimonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین