پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
استاندار قزوین بر ضرورت پرداخت مطالبات کارگران واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: با فروش اموال کارخانه‌های تعطیل‌شده مطالبات کارگران هرچه سریع‌تر پرداخت شود.
شعار سال: استاندار قزوین بر ضرورت پرداخت مطالبات کارگران واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: با فروش اموال کارخانه‌های تعطیل‌شده مطالبات کارگران هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

 عبدالمحمد زاهدی در اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای هماهنگی بانک‌های استان که در دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید دستگاه‌های اجرایی، قضایی و مقننه با همفکری برای حل مشکلات تولید در استان تلاش کنند تا شاهد رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای تولیدی استان باشیم.

وی در خصوص معضلات برخی واحدهای تولیدی استان از قبیل مه نخ، فرنخ و کنتورسازی اظهار کرد: باید در گام نخست برای پرداخت مطالبات کارگران این واحدهای تولیدی اقدام شود و در این مسیر می‌توان از املاک این واحدهای تولیدی ولو اینکه در رهن بانک‌ها باشند استفاده کرد.

استاندار قزوین با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور نمایندگان سه قوه در استان، ادامه داد: پیش‌از این مباحث و مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی استان به‌صورت مجزا در کارگروه‌های مختلف اصلی و فرعی بررسی می‌شد ولی با تشکیل ستاد مشترک اقتصاد مقاومتی به پیشنهاد رئیس‌کل دادگستری استان مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت بیشتری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

زاهدی با اشاره به بوروکراسی زمان‌بر سیستم بانکی در کشور و استان، خاطرنشان کرد: بسیاری از ضعف‌های سیستم بانکی استان به کاستی‌ها و نواقص سیستم بانکی کشور بازمی‌گردد به‌گونه‌ای که ابلاغ و اجرای یک بخشنامه توسط بانک مرکزی و بانک‌های استانی چندین ماه به طول می‌انجامد.

وی گفت: از سوی دیگر وجود 130 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی در سیستم بانکی کشور بسیار کمرشکن است و باید برای نقد کردن آن‌ها اقدام شود.

استاندار تصریح کرد: البته تملک واحدهای تولیدی در این زمینه چون سرمایه راکد محسوب می‌شود به‌هیچ‌وجه به نفع بانک‌ها نیست و یک هزینه نگهداری را نیز به بانک‌ها تحمیل خواهد کرد.

زاهدی تاکید کرد: باید با هم‌فکری دستگاه‌های اجرایی و تحقق مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی وضعیت اشتغال و تولید استان را تثبیت کرده و برای حل مشکلات و معضلات صنایع اقدام کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 22 دی 1397، کدخبر: 97102211719 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین