پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: هرکس می‌خواهد در راستای مبارزه با فساد حرفی بزند، با شعار نمی‌شود بلکه باید مستدل و مستند و منطبق با قانون باشد البته قوانین نقص دارد که باید اصلاح شده و قوانین جدید و کارآمد به تصویب مجلس برسد.

شعار سال: حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در قزوین درباره درخواست مردم شهرستان الوند مبنی بر ورود ریاست دستگاه قضایی به موضوع مبارزه با فساد در این شهرستان گفت : برخی می‌خواهند بگویند در کشور فساد نهادینه شده در حالی که این طور نیست.

وی افزود: بیشتر مدیران ما سالم و شایسته هستند البته برخی مسئولان در کشور هستند که از روی جهل، دنیاطلبی و یا غفلت‌هایی دچار خطا شده‌اند که تاکنون برخورد‌های مناسبی انجام گرفته و در چند روز گذشته نسبت به یکی از مدیران نیز رأی محکومیت در دادگاه بدوی صادر شده که باید مراحل قطعیت را طی کند.

قدرتی مقابله با فساد را وظیفه دستگاه قضایی ذکر و اضافه کرد: موضوع بررسی و رسیدگی به پرونده‌های فساد در استان قزوین طی سال‌های گذشته در حال رسیدگی بوده و این موضوع پررنگ‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هرکسی که می‌خواهد در راستای مبارزه با فساد حرفی بزند با شعار نمی‌شود بلکه باید مستدل و مستند و منطبق با قانون باشد.

این مقام قضایی تصریح کرد: قبل از انتشار موضوع فساد مسئول یا فردی در رسانه‌ها ابتدا باید مستدل و مستند حرف بزنیم. زیرا زمانی که پرونده در دستگاه قضایی رفت دیگر قاضی رسیدگی کننده بر اساس مقررات قانونی اقدام به رسیدگی و دستور لازم را صادر می کند نه رئیس کل، فرماندار، استاندار و ائمه جمعه و سایر مسئولان و صدا و سیما و رسانه‌ها.

قدرتی ادامه داد: از بدو ورود به استان قزوین، در خصوص چندین پرونده مهم در استان قزوین ورود یافته‌ایم که به عنوان نمونه وجود پرونده‌ای با بیش از 120 میلیارد تومان در شهرستان آبیک بود که از تضییع حقوق دولت در این خصوص جلوگیری شد و در حال رسیدگی طبق مقررات قانونی و در اجرای ماده 477 است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 3 خرداد 98، کد مطلب: 766576: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین