پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۷۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
رئیس کل دادگستری استان قزوین از بازخوانی پرونده‌های بازخوانی 20 ساله اخیر تعرض به اراضی دولتی و حقوق بیت‌المال شهرستان آبیک خبر داد.

شعار سال: حجت‌الاسلام نورالله قدرتی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در شهرستان آبیک مطرح شده، مربوط به زمین‌های شهری در حوزه این شهرستان است.


وی افزود: طی یکی دو دهه اخیر، دست‌اندازی‌های بسیاری به اراضی دولتی و بیت‌المال شهرستان آبیک صورت گرفته که مقرر شده پرونده‌های تعرض به اراضی دولتی و حقوق بیت‌المال استخراج و بازخوانی شود و اگر دست‌اندازی ثابت شود هر چند شخص حقوقی و یا حقیقی سند أخذ کرده باشد، نسبت به ابطال آن اسناد اقدام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در صورت اثبات تعرض به اراضی دولتی و حقوق بیت‌المال از سوی شخص حقیقی و حقوقی قطع به یقین تلاش می‌شود به بیت‌المال بازگردانده شود.

قدرتی اضافه کرد: رفع مشکل اراضی کشاورزی راهکارهای قانونی خود را دارد گرچه باید مردم را توجیه و قانع کرد.

این مسؤول قضایی خاطرنشان کرد: در خصوص اراضی وقفی موجود در شهرستان آبیک اعم از اراضی آستان قدس در روستایزیارانو وجود مشکل در اجرای انتقال پروژه آب سد طالقان به استان قزوین طی نشستی جزئیات این مسائل تشریح شده و موضوع با حجت‌الاسلام رئیسی رئیس آستان قدس رضوی مطرح و پیگیری می‌شود.


رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: 10 سال پیش میزان طلاق در استان قزوین حدود یک هزار و 500 فقره بود که امروز به 22 هزار فقره طلاق رسیده است.

قدرتی توضیح داد: بیش از چهار هزار نفر از استان قزوین در زندان به سر می‌برند که تعداد زندانیان شهرستان آبیک 160 نفر بوده و طی دو ماه اخیر بیش از 30 نفر از جمعیت کیفری این شهرستان از محکومان مالی در زندان کاسته شده است.

وی ادامه داد: زندان و مجازات راه حل اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم نیست و این تفکر برخی نهادهای فرهنگی ومسؤولاندلسوز در ذهن دارند که باید افراد زندانی و مجازات شوند، تفکر اشتباهی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوینعنوان کرد: راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و جرایم برخورد فیزیکی و مجازات‌های سنگین توسط نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی نیست بلکه مردم و نهادهای فرهنگی باید پای کار آمده ومسؤولانهم باید ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند.

قدرتی خاطرنشان کرد: 300 پرونده طلاق به بنیاد صیانت از نهاد خانواده شهرستان آبیک ارجاع داده شده که علت 103 مورد طلاق اختلاف فرهنگی وهم‌کفونبودن، 46 مورد اعتیاد و 62 مورد عدم اعتماد است.

وی بیان کرد: بیش از 200 هزار پرونده در دستگاه قضایی استان قزوین وجود دارد که بیش از 19 هزار پرونده مربوط به شهرستان آبیک بوده و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های نخست دستگاه قضایی بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: تجربه نشان داده که مجازات نمی‌تواند تأثیر چندانی در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی داشته باشد گرچه بی‌تأثیر نیست اما می‌طلبد ائمه جمعه، روحانیت و نهادهای فرهنگی نقش خود را به نحو احسن ایفا کنند.

قدرتی یادآور شد: لازم است خطرات فضای مجازی و دوست شدن دانش‌آموزان و دانشجویان دو جنس مخالف در مدارس و دانشگاه‌ها تبیین شود؛ دانش‌آموزان و دانشجویان باید بدانند که اگر یک پرونده کیفری برای آنان تشکیل شود برای همیشه از صحنه اجتماع، زندگی و آینده حذف می‌شوند.

این مسؤول قضایی اضافه کرد:مسؤولانباید فارغ از نگاه حزبی و جناحی مسائل فرعی جامعه را کنار گذاشته و بر اساس اصول و ارزش‌های الهی که مد نظر امام خمینی(ره) و شهدا بوده، به موضوعات اصلی و اساسی پرداخته و برای حل مشکلات گام بردارند.


رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به کشف مشروبات الکلی مطرح کرد:مسؤولانباید مردم را نسبت به حرام بودن شراب حساس کنند چراکه مصرف آن غیرت و عقل را از انسان می‌گیرد در حالی که شرافت انسان به عقل اوست.

قدرتی اضافه کرد: گران‌ترینوسایل آرایشی در غرب از جنین‌های سقط شده تولید و گاهاً به کشور ما هم وارد می‌شود حتی در جنینی که روح هم دمیده شده، مجوز سقط داده شده است و وسایل آرایشی تولیدشده که مصرف این لوازم آرایشی در کشور از بانوان گذر کرده و به نسل نوجوان و جوان که مایه امید و آینده کشور محسوب می‌شوند، رسیده است.

وی با بیان اینکه سپاه، ارتش و نیروی انتظامی باید تقویت شوند، افزود: دشمن به خطرات درون جامعه امید بسته و بیخ گوش ما قرار دارد و برای ضربه زدن به کشور خط‌کشی نمی‌کند و باید تدابیر لازم برای رفع معضلات و آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن اندیشیده شود که تمسک به ارزش‌های الهی بهترین راه است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بر تکثیر نسل در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر هر خانواده سه فرزند داشته باشد تا 50 سال آینده جمعیت کشور به 130 تا 150 میلیون نفر می‌رسد در حالی که در این زمینه دشمن خواب بدی برای ما دیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 4 دی 96، کد مطلب: 13961004000652: www.qazvin.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
یکی از مهم ترین مسائل استان این زمین خواری هست
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین