پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
معاون دادستان کل کشور گفت: اشتباهی که در سیاست گذاری فضای مجازی انجام شده است و باید اصلاح شود این است که ابزار نظارت در اختیار مجری قرار دارد.

شعار سال: جواد جاویدنیا درباره وضعیت نظارت بر فضای مجازی بیان کرد: نظارت بر عهده وزارت ارتباطات نیست و دستگاه های مسئول زیادی در این زمینه وجود دارند که باید اقدام کنند.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور ادامه داد: قوه قضائیه هم یکی از همین دستگاه های نظارتی است که وظیفه اش برخورد قاطع با جرایم این فضا است.

وی همچنین افزود: مهمترین موضوع در خصوص نظارت این است که ابتدا باید بستر نظارت و پس از آن بستر اجرای قانون فراهم شود تا ناظران و مجریان قانون بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اشتباهی که در سیاست گذاری فضای مجازی انجام شده است و باید اصلاح شود این است که ابزار نظارت در اختیار مجری قرار دارد.

جاوید نیا در تشریح نحوه نظارت بر فضای مجازی ابرازکرد: اگر فضای مجازی را به عنوان مسیر ارتباطی بین شهرهای کشور و بین داخل کشور و خارج از آن در نظر بگیریم، وزارت ارتباطات حکم پیمانکار فنی احداث این مسیر را دارد.

وی ادامه داد: زیرساخت و آسفالت و نورپردازی و این گونه امورات بر عهده وزارت ارتباطات است، اما تعیین این که چه بهره برداری از این جاده بشود و امنیت تردد چگونه برقرار بشود و چه وسیله و چه باری حق تردد از این جاده را دارد بر عهده وزارت ارتباطات نباید باشد.

معاون دادستان کل کشور همچنین تصریح کرد: وقتی کار پلیس و به طور کلی اجرای قانون بر عهده مهندس باشد، هیچ گاه نمی توان منتظر اجرای قانون و سیاست های کلان کشور در این عرصه بود؛ چرا که اصولاً این امور در حیطه تخصصی او نیست.

جاویدنیا در پایان معتقد بود: مگر این که مهندس بیاید رسماً متعهد شود که مسئول اجرای قانون است که در این صورت مسئولیت هر بی قانونی بر عهده او خواهد بود و خسارت خیل کثیر افرادی هم که در این فضا آسیب می بینند را رسماً بپذیرد و کسانی که دراین فضا خسارت ببینند هم دیگر نباید برای برخورد با مجرم و جبران خسارت به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مراجعه کنند و باید به مهندس مراجعه کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صاحب نیوز، تاریخ انتشار 22 دی 97، کد مطلب: 931086، www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین