پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۱
دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ده‌ها تن از عناصر داعش به همراه شهروندان سوری از آخرین پناهگاه این گروه تروریستی در منطقه شرق فرات خارج شدند.

شعارسال: همزمان با آمادگی نیروهای سوریه دموکراتیک برای انجام حمله نهایی خود به عناصر داعش در آخرین پناهگاه‌شان در اطراف روستای "السوس"، روز یکشنبه بیش از ۲۰۰ شهروند سوری، از جمله زن، کودک و افراد مسن توسط ۱۰ اتوبوس از پناهگاه عناصر داعش خارج شدند.

در همین راستا، رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف گفت، همچنین قرار است که طی ساعات آینده گروه دیگری از شهروندان سوری از این منطقه خارج شوند که در صورت خروج این گروه تعداد افراد خارج شده از مناطق تحت کنترل داعش طی یک ماه و نیم گذشته به حدود ۱۷۰۰۰ تن از جمله ۷۶۰ جنگجو خواهد رسید.

وی افزود: ده‌ها تن از عناصر داعش به همراه شهروندان سوری از آخرین پناهگاه خود خارج شده و به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک منتقل شده‌اند.

عبدالرحمن با اشاره به یک توافق احتمالی در این خصوص خاطر نشان کرد: این نخستین بار است که نیروهای سوریه دموکراتیک و نیروهای ائتلاف بین المللی برای خروج غیر نظامیان اتوبوس فراهم می‌کنند.

نیروهای سوریه دموکراتیک و ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا همچنین بیش از ۶۰۰ شهروند سوری که اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، روز شنبه با ۲۵ دستگاه اتوبوس از اطراف روستای سوسه خارج کردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نسیم آنلاین، تاریخ انتشار: 24دی1397 ، کدخبر: 2302672: www.nasimonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین