پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
نیرو‌های شبه نظامی کُرد پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند مساحت تحت اشغال داعش را در شرق رود فرات به ۱۵ کیلومتر مربع کاهش دهند.
شعارسال:نیرو‌های شبه نظامی کُرد پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند مساحت تحت اشغال داعش را در شرق رود فرات به ۱۵ کیلومتر مربع کاهش دهند.

آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست٬ عملیات شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی ائتلاف غربی علیه بازمانده‌های گروه تروریستی داعش ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده٬ شبه نظامیان کُرد با کمک چند گروه از نظامیان ائتلاف غربی موفق شدند عناصر تروریستی داعش را پس از درگیری‌های سنگین از مناطق اشغالی عقب برانند و شهرک «موزان» را به تصرف دربیاورند.



یک منبع می‌دانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: شبه نظامیان کُرد عملیات را از حومه جنوبی و شرقی شهرک موزان ادامه دادند و توانستند شهرک «صفافنه» و بخش وسیعی از شهرک «الشجله» را به سیطره خود دربیاوردند.

این منبع میدانی از متواری شدن عناصر تروریستی داعش به سمت مناطق غربی از جمله شهرک «المراشده» خبر داد و گفت: با پاکسازی های صورت گرفته بیش از هزار تن از ساکنان منطقه توانستند از چنگ عناصر تروریستی داعش رهایی یابند و خود را به مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کرد برسانند.

وی افزود: حدود ۲۰۰ تن از عناصر تروریستی داعش که ملیت «عراقی، پاکستانی، ترکیه‌ای و فرانسوی» داشتند به همراه خانواده‌هایشان سلاح را بر زمین گذاشتند و تسلیم نیروهای شبه نظامی کُرد شدند.

این منبع میدانی تصریح کرد: با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره بازمانده‌های گروه‌های تروریستی و افزایش سرعت پیشروی‌ها در روزهای گذشته، شبه نظامیان کُرد گذرگاه‌های امنی را برای خروج ساکنان و تروریست‌هایی که قصد تسلیم شدن را ایجاد کرده‌اند.

براساس اخبار به دست آمده، فرماندهان میدانی گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از خروج اهالی به گروگان گرفته شده و تروریست‌هایی که از میدان نبرد متواری شده‌اند مناطق و مسیرهای خروجی را به تله‌های انفجاری آلوده کرده‌اند.

از محور جنوبی استان دیرالزور خبر می‌رسد، شبه نظامیان کُرد بالاخره پس از حدود یک هفته درگیری سنگین توانستند شهرک «باغور فوقانی» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند و به تصرف دربیاورند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، حدود ۱۵ کیلومتر مربع از مساحت نوار ساحلی شرق رود فرات از جمله شهرک «المراشده» در اشغال عناصر تروریستی داعش و احتمال دارد نقاط آلوده در ساعات و روزهای آینده به تصرف شبه نظامیان کُرد درآید.

خبرها از غرب استان الانبار عراق حاکیست، یگان توپخانه پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع و تجمع تروریست‌های داعش را در حومه شهرک باغوز فوقانی هدف قرار داد؛ حدود ۴۳ تن از عناصر تروریستی در جریان این حملات دقیق کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی و انبارهای سلاح آنان وارد آمد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار5 بهمن 97 ، کدخبر: 6809169، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
0
خدا این ملعونین و نابود کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین