پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۸۲۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
معاون تنظیم روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید از نظر این وزارتخانه، خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است.

شعارسال: «محمد سلطانی فر» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگرچه قرار گرفتن شغل خبرنگاری در حیطه مشاغل سخت مورد پیگیری این وزارتخانه و خبرنگاران است ولی هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این امر را نپذیرفته است.

درهمین پیوند، «حاتم شاکرمی» گفت: بر اساس آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور، حرفه خبرنگاری در این گروه لحاظ شده است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیچ عنوان نسبت به این امر دیدگاه مغایری ندارد.

وی افزود: هیات های تطبیق قوانین نسبت به این آیین نامه و ضرورت اجرای آن نیز اشراف کامل دارند.

معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به اینکه سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری در آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور گنجانده شده و ضرورت اجرای آن به هیات های تطبیق اطلاع رسانی شده است، وزارت کار در تشخیص خبرنگاری به عنوان شغل سخت و زیان آور مشکلی ندارد.

شاکرمی اضافه کرد: خبرنگارانی که متقاضی استفاده از مزایای آئین نامه سخت و زیان آور هستند، باید ابتدا درخواستی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند که این وزارتخانه در تعریف مصادیق خبرنگاری تفاوت دیدگاه داشته و همین امر موجب می شود تا تقاضای برخی خبرنگاران برای استفاده از آیین نامه، مورد تایید قرار نگیرد.

شاکرم تاکید کرد: اگر تعریف مصادیق خبرنگاری از سوی وزارت فرهنگ انجام شود، بدون تردید وزارت تعاون نسبت به اینکه خبرنگاری جزوی مشاغل سخت است تردید ندارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22دی1397 ، کدخبر: 83167540: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین