پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۳۷۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
نوسان‌گیران با برجسته کردن این خبر و افزایش خریدهای خود قیمت دلار را در مقطعی تا محدوده 11هزار و 600 تومان بالا بردند ولی در اواخر روز با کاهش جو خرید، قیمت در مسیر نزولی قرار گرفت و در نهایت در محدوده 11 هزار و 560 تومانی قرار گرفت.روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی بیشتر روند افزایشی داشت.
شعار سال: نوسان‌گیران با برجسته کردن این خبر و افزایش خریدهای خود قیمت دلار را در مقطعی تا محدوده 11هزار و 600 تومان بالا بردند ولی در اواخر روز با کاهش جو خرید، قیمت در مسیر نزولی قرار گرفت و در نهایت در محدوده 11 هزار و 560 تومانی قرار گرفت.روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی بیشتر روند افزایشی داشت.

در اولین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی پنجمین افزایش متوالی را تجربه کرد و دلار در گیر و دار عبور از محدوده ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومانی باقی ماند؛ روز شنبه، شاخص ارزی در ابتدای روز روند کاهشی داشت، در اواسط روز رویه افزایشی پیدا کرد و در اواخر روز بار دیگر در مسیر کاهشی قرار گرفت.

روند متناقض قیمتی روز اول هفته نشان می‌داد که معامله‌گران در تعیین موقعیت خود در بازار سردرگم هستند و حاضر نیستند ریسک زیادی نیز در خرید و فروش دلار کنند. در نهایت پس از رفت و برگشت‌های قیمتی، دلار حدود ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۱۱هزار و ۵۶۰ تومان به کار خود پایان داد که ۳۰ تومان بیشتر از روز انتهایی هفته گذشته بود.

هم‌زمان با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی با پرشی ۳۰ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۹۶۳ هزار تومان رسید. این در حالی بود که در مقاطعی از روز فلز گرانبهای داخلی حتی عدد ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان را در برابر خود دیده بود و برخی از نوسان‌گیران حتی انتظار داشتند که قیمت سکه از مرز ۴ میلیونی عبور کند.

* اتفاقات اثرگذار ابتدای روز

به گفته فعالان، در ابتدای روز شنبه، بازار ارز تحت‌تاثیر دو اتفاق قرار گرفت؛ اولین اتفاق که در کانال‌ها و گروه‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران پیرامون آن بحث شد، تعطیلی معاملات دلار بازار هرات بود. به گفته فعالان، صحبت‌هایی در میان معامله‌گران مبنی بر حمله مسلحانه به یک صرافی وجود داشت که منجر به مرگ یک نفر و سرقت مقادیری ارز شد؛ این اتفاق معاملات هرات را تحت‌تاثیر قرار داد و معاملات روز ابتدایی هفته تعطیل شد.

این در حالی بود که معامله‌گران بازار تهران، پیش از آغاز فعالیت خود در بازار داخلی معمولا روند دلار در هرات افغانستان را دنبال می‌کردند و حرکت کاهشی یا افزایشی دلار در این شهر انتظارات معامله‌گران بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار می‌داد. البته به‌طور معمول قیمت دلار در هرات افغانستان پایین‌تر از بازار داخلی است، ولی نوع حرکت بازار همسایه برای معامله‌گران بازار داخلی اهمیت داشت.

در هر صورت دیروز ازسوی هرات افغانستان حداقل تا ساعت ۱۱ ظهر سیگنالی صادر نشد، عاملی که کمی ذهنیت معامله‌گران بازار داخلی را سردرگم کرد. البته در این میان توجه معامله‌گران بازار داخلی به نرخ حواله درهم بیشتر جلب شد. ساعت ۱۰ صبح، برخی از کانال‌های اطلاع‌رسانی عنوان کردند که قیمت حواله درهم در آستانه ۳ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش گذاشته شده است.

با این نرخ حواله درهم ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست در حدود ۱۱ هزار و ۵۶۰ تومان باشد. با این حال، در همان شروع معاملات قیمت حواله درهم در مسیر کاهشی قرار گرفت و به سوی مرز ۳هزار و ۱۰۰ تومان حرکت کرد؛ هم‌زمان جهت حرکتی دلار در بازار داخلی تغییر کرد و قیمت در مقطعی به زیر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رفت.

صرافی‌های منتخب بازارساز نیز در ابتدای روز قیمت تابلوی خود را روی عدد ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان تنظیم کردند که کمتر از قیمت این صرافی‌ها در روز پنج‌شنبه بود. کاهش قیمتی صرافی‌های بازارساز دیگر عاملی بود که در کنار افت نرخ حواله درهم، قیمت دلار را در مسیر کاهشی قرار داد.

با این حال به گفته فعالان، از اواسط روز نوسان‌گیران ارزی سعی کردند با جوسازی پیرامون برخی اخبار جهت قیمت دلار را تغییر دهند.

در اولین گام، نوسان‌گیران پیرامون تایید نشدن لایحه پالرمو جوسازی کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جلسه این مجمع گفت: در این جلسه درباره «پالرمو» بحث و تبادل نظر صورت گرفت اما صحبت‌ها به جمع‌بندی نرسید و مصوبه خاصی نداشتیم.»

نوسان‌گیران با برجسته کردن این خبر و افزایش خریدهای خود قیمت دلار را در مقطعی تا محدوده 11هزار و 600 تومان بالا بردند ولی در اواخر روز با کاهش جو خرید، قیمت در مسیر نزولی قرار گرفت و در نهایت در محدوده 11 هزار و 560 تومانی قرار گرفت.روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی بیشتر روند افزایشی داشت.

افزایش قیمت سکه در شرایطی رخ داد که بهای اونس در بازارهای جهانی روز جمعه به ابتدای محدوده هزار و ۲۸۰ دلاری کاهش یافته بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو، تاریخ انتشار: 30 دی 1397، کدخبر: 387274 ، www.fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
آقا این شایعه که میگن 20 تومن میشه چقدر درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین