پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
دادگاه عربستان "عبدالعزیز شبیلی،" از فعالان حقوق بشر در این کشور را به 8 سال زندان محکوم کرد.

شعار سال: دادگاه عربستان "عبدالعزیز شبیلی،" از فعالان حقوق بشر در این کشور را به 8 سال زندان محکوم کرد.

این فعال سعودی از بنیانگذاران انجمن حقوق شهروندی و سیاسی بوده است. تمامی دیگر اعضای مؤسس این انجمن، با احکام زندان در عربستان مواجه شده اند.

از میان اتهاماتی که به شبیلی وارد شده ، تماس با سازمانهای خارجی و ارائه اطلاعات به سازمان عفو بین الملل (امنستی) برای استفاده این سازمان در دو مورد از گزارشهایش است.

سازمان عفو بین الملل گفته است: این حکم طبق قانون مبارزه با تروریسم در عربستان صادر شده است.

"جیمز لینچ،" نایب رئیس عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: عربستان پس از بستن انجمن حقوق شهروندی و سیاسی، محاکمه بنیانگذاران این انجمن را یکی پس از دیگری آغاز کرد تا بدین طریق، انتقادها در خصوص حقوق بشر در عربستان را ساکت کند.

لینچ در ادامه افزود: عربستان نشان داده است تصمیم به پنهان کردن حقیقت در خصوص وخامت اوضاع انسانی این کشور دارد. مقامات عربستان باید از زندانی کردن شبیلی عقب نشینی و او را بازداشت نکنند.

لینچ همچنین از هم پیمانان عربستان خواست به مقامات این کشور فشار آورند تا از سیاست مشت آهنینش بر روی جامعه شهروندی بکاهد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395، کد مطلب: ۵۶۲۸۹۷۹:www.yjc. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین