پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
آمار تلفات حملات عربستان به مردم یمن آنقدر بالا رفته که آمریکا مجبور شده است به صورت موقت، ارسال بمب‌ خوشه‌ای برای عربستان را متوقف کند.

شعارسال: بیش از یک سال از حمایت همه جانبه نظامی،‌ اطلاعاتی و دیپلماتیک آمریکا و غرب از تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن می‌گذرد اما حالا خبر رسیده که با تشدید فشارها به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان یمنی، آمریکا درصدد توقف ارسال بمب‌های خوشه‌ای به سعودی‌ها است.

پایگاه «فارین پالیسی» در خبری اختصاصی گزارش داده است که «کاخ سفید انتقال بمب‌های خوشه‌ای به عربستان سعودی را متوقف می‌کند».

در گزارش این خبرگزاری آمده است: «جنگ هوایی ریاض به یمن،‌ صدها غیرنظامی را کشته و زخمی کرده است. سرانجام واشنگتن در حال تلاش برای توقف کشتار است. مقامات آمریکایی به فارین پالیسی گفتند که کاخ سفید که از افزایش رو به گسترش تلفات دچار رنجش شده، بی سر و صدا انتقال بمبهای خوشه ای به عربستان سعودی را متوقف کرده است».

در ادامه گزارش این پایگاه می‌خوانیم :‌«این اولین اقدام عینی آمریکا برای نشان دادن ناخوشایندی خود از کمپین بمباران و حملات عربستان سعودی بوده است؛‌ حملاتی که فعالان حقوق بشر می‌گویند صدها کشته و زخمی از غیرنظامیان برجای گذاشت که بسیاری از آنها کودکان هستند».

فارین پالیسی در این گزارش به کمکهای همه جانبه آمریکا از عربستان سعودی در حمله به یمن اذعان کرده و فروش تسلیحات، آموزشهای نظامی، ارائه اطلاعات و همچنین فروش سلاح‌های ممنوعه بمب‌های خوشه‌ای را از جمله این حمایت‌ها برمی‌شمارد.

در گزارش این پایگاه درباره بمب‌های خوشه‌ای و ممنوعه بودن آن آمده است: «این تسلیحات بر اساس معاهده بین‌المللی سال 2008 ممنوع شده است اما فروشندگان بزرگ تسلیحاتی از قبیل آمریکا و روسیه همچنان از امضای آن سرباز زده‌اند».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 8 خرداد 1395، کدمطلب: 13950308000189 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین