پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس معتقد است آغاز غنی‌سازی و ساخت نیروگاه جدید و ارسال ۳۰ تن کیک زرد به نیروگاه اصفهان حاکی از آمادگی ایران برای خروج از برجام و فشار جدیدی بر طرف غربی است.

شعار سال: عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس معتقد است آغاز غنی‌سازی و ساخت نیروگاه جدید و ارسال ۳۰ تن کیک زرد به نیروگاه اصفهان حاکی از آمادگی ایران برای خروج از برجام و فشار جدیدی بر طرف غربی است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: در چنین شرایطی اروپایی ها نیز نتوانستند خواسته های مشروع ایران را در قالب برجام برآورده کنند و حتی فشار آمریکا روز به روز بر اروپایی ها زیاد شد از این رو ایران باید اقدام متقابل را داشته باشد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تصمیم سازمان انرژی اتمی مبنی بر آغاز غنی سازی و ارسال کیک زرد به نیروگاه اتمی اصفهان اظهار داشت: اقداماتی که قرار است ایران صورت دهد نشان از آمادگی برای خروج از برجام یا فشار بیشتر بر طرف غربی است.
خلف وعده غربی‌ها در برجام باعث شده تا جمهوری اسلامی پیشرفت در حوزه اتمی را از سر گیرد و این برای اروپا دارای هزینه خواهد بود.

وی در ادامه خروج از برجام را حق طبیعی ایران دانست و افزود: با توجه به خلف وعده غربی ها و عدم وفای به عهد آنها در یک معاهده بین المللی ما نیز این حق را داریم تا در بحث فعالیت های اتمی پیشرفت کنیم البته فعالیت های ما نباید موضع آمریکایی ها را تقویت کرده و طرف اروپایی را مجاب کند که ایران حاضر به ادامه گفتگوها نیست چرا که اگر اینگونه باشد اروپایی ها باید برای حفظ برجام هزینه دهند و دیگر این هزینه را نمی دهند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: از سوی دیگر نیز طبیعی است وقتی گفتگو و مذاکره با غربی ها جواب نداده ایران راه خود را برود

این عضو فراکسیون امید همچنین اضافه کرد: به هر حال ایران شیوه جدیدی را در پیش گرفته که احتمالا جواب بدهد چرا که احساس می کند گفتگو با اروپایی ها تحت فشار آمریکا نتیجه نمی دهد از این رو از طرفی فعالیت اتمی را صورت می دهد و از سویی مذاکره می کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بی نتیجه بودن مذاکره با اروپایی ها برای باز شدن کانال مالی، خاطرنشان کرد: به نظر من اگر اروپایی ها ببینند ایران به طور کامل آمادگی این را دارد که از برجام خارج شود برای حفظ منافع و امنیت خودشان هم تلاش می کنند تا آن را حفظ کنند و البته نمی خواهند ناتوانی مقابل آمریکا داشته باشند ولی باید به منافع آنها نیز که در برخی موارد با آمریکا گره خورده است توجه کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری خانه ملت،تاریخ انتشار:6بهمن 1397،کد خبر:416286،www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
مطمئنید الان در برجامیم .فک کنم فقط ما تو برجام موندیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین