پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
وزیر خارجه ونزوئلا در جریان در نشست جاری شورای امنیت تصریح کرد: آمریکا پشت‌سر کودتاچیان نیست؛ جلودار آن‌ها است.
شعار سال :«خورخه آرره آسا»وزیر خارجه ونزوئلا در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل در نشست کنونی این نهاد که بنا به درخواست آمریکا و به منظور بررسی اوضاع جاری در ونزوئلا برگزار شد، در سخنانی تصریح کرد: آمریکا پشت سر کودتا در ونزوئلا نیست؛ بلکه جلودار کودتاچیان است.

وزیر خارجه ونزوئلا به نمایندگی این کشور در این نشست گفت: ونزوئلا تنها نیست؛ چرا که از منشور بین الملل پیروی می کند. واشنگتن علیه دولت قانونی مادورو حرکت می کند. پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) و مایک پنس (معاون رئیس جمهوری آمریکا) پیشتر به کوتا در ونزولا چراغ سبز نشان دادند. آن ها از عضوی از پارلمان که خود را رئیس جمهوری خوانده است، حمایت کرده اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا در این باره ادامه داد: بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی ونزوئلا، مشروعیت وی (خوان گوایدو رهبر شورشیان خیابانی در ونزوئلا) از کجاست؟ این موضوع در کجای قوانین بین المللی قرار دارد؟ این کار استفاده ابزاری از نهادهای قانونی و قوانین بین المللی برای تنشزائی در ونزوئلا است.

وی اضافه کرد: باید از خود بپرسیم، تیلرسون (وزیر خارجه معزول آمریکا) نه تنها از تحریم های این کشور علیه ونزوئلا خبر داد که اقداماتی را علیه دولت قانونی ونزوئلا هم اعلام کرد. رئیس جمهوری (ترامپ) که استفاده از نیروی نظامی را علیه ونزوئلا را اعلام می کند، در کجای چندجانبه گرائی بین المللی قرار دارد؟ دولت قانونی ونزوئلا بر اساس قوانین بین المللی در انتخابات برنده شده است.

این مقام دولت ونزوئلا افزود: مکزیک، هائیتی، پاناما، هندوراس، نیکاراگوئه، جمهوری دومنیکن، گواته مالا، کشور کوبا در زمان «کاسترو»، برزیل نمونه ای از کشورهائی هستند که پیشتر مورد تهاجم آمریکا قرار گرفته اند. چند نفر در تهاجم آمریکا به جمهوری دومنیکن کشته شدند تا آمریکا بتواند دولت این کشور را براندازد؟ این است وضعیت کشور آمریکا؛ کشوری که برای براندازی «آلنده» در السالوادور به این کشور هجوم برد.

وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد: هیلاری کلینتون (وزیر خارجه اسبق آمریکا) در کتاب خود نوشت که آمریکا برای براندازی رئیس جمهوری هندوراس به این کشور حمله کرد. فقط خواستم نمونه هائی از اقدامات واشنگتن را برای شما بازگو کنم.

وی تأکید کرد: نیروهای ارتش ونزوئلا از قانون اساسی صیانت می کنند و باز هم آمریکا نمی تواند دولت قانونی این کشور را مورد هجمه قرار دهد. وقتی ترامپ اعلام کرد که رئیس جمهوری ونزوئلا را دیکتاتور می داند، برخی نیز از این کشور حمایت کردند. کشورهای ماهواره ای در آمریکای لاتین ادعاهای آمریکا را تکرار کردند؛ اما شورای امنیت باید کسانی را که در پشت این کودتا هستند را مجازات کند. حتی (روزنامه های آمریکائی) وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز هم اعلام کردند که گوایدو (رهبر شورشیان خیابانی در ونزوئلا) با مقامات آمریکا در واشنگتن دیدار داشته است. آسوشیتدپرس نیز امروز به صورتی شفاف در گزارشی اعلام کرد که این عضو پارلمان ونزوئلا سفری محرمانه به واشنگتن داشته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا قاطعانه اعلام کرد: ما تسلیم فشارهای آمریکا نمی شویم. دولت های ماهواره ای در آمریکای لاتین تسلیم خواسته های آمریکا هستند.

وی سپس اضافه کرد: اما اروپا امروز اعلام کرد که ۸ روز به ونزوئلا؛ به کشوری مستقل فرصت می دهد تا انتخاباتی آزادانه برگزار کند؛ اقدامی بچه گانه. ماکرون چرا به جلیقه زردها و خواسته های آن ها نمی پردازد. وقتی آن ها به نزدیکی کاخ وی نزدیک می شوند؛ نیروهای امنیتی پاریس را اعزام می کند. درخواست های حضور اروپا به بهانه نظارت در انتخابات در ونزوئلا اصالتا به این دلیل است که آن ها می خواهند در امور داخلی کشور ما دخالت کنند. آن ها چند ماه پیش از این انتخابات علیه آن حرف زدند و لذا معلوم بود که قصد دخالت دارند. انتخابات در ونزوئلا دستی نیست، بلکه الکترونیک است و نمی توان بر اساس ادعاهای آن ها در آن تقلب شود.

وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد: بسیاری از حرف های پمپئو مربوط به حرف های دوران جنگ سرد در دوران «نیکسون» است. آن ها می خواهند بیچارگی را به مردم ما تحمیل کنند. پول ما در انگلیس و بلژیک بلوکه کرده اند و نمی گذارند ما معاملات تجاری انجام دهیم؛ آنگاه از مشکلات مردم حرف می زنند!

این مقام دولت ونزوئلا افزود: در سال ۲۰۰۲ میلادی نیز در جریان آشوب در ونزوئلا تعدادی از شهروندان ما را کشتند. شما (کشورهای غربی) در ۲۳ ژانویه سال جاری میلادی کودتا را کلید زدید و می خواستید حمام خون به راه بیندازید؛ اما ما از این اقدام شما جلوگیری کردیم. ما از گفتگو به منظور حل و فصل بحران جاری حمایت می کنیم. اقدامات مخالفان دولت به‌ طور کامل در تعارض با قانون اساسی ونزوئلا قرار دارد. دولت ونزوئلا به قانون اساسی کشور خود و به قوانین بین‌ المللی به‌طور کامل پایبند بوده است؛ اما در جلسه امشب، دروغ‌ های زیادی در خصوص ونزوئلا گفته شد.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:7 بهمن1397 ، کدخبر:4524407 :www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
اگر به این شکل باشه هر عضوی از کنگره آمریکا رو میشه به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرد تا از شر ترامپ راحت شیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین