پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
استاندار قزوین گفت: هیچ رشد و توسعه ای بدون آگاهی و هیچ آگاهی بدون اتکا به کتاب و مطالعه محقق نمی شود لذا باید همه کمک کنیم تا فرهنگ مطالعه دغدغه جامعه باشد.

شعار سال: مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین با حضور آیت الله عابدینی امام جمعه، عبدالمحد زاهدی استاندار، علی فریدونی مدیرکل مجامع و تشکل های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اکبر اسکندرنژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان. حجت الاسلام حسینی مدیر کل مرکز اسناد، امیر پیری مدیرکل حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس، رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، صدیقه ربیعی مشاور امور بانوان، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری، اعضای شورای شهر، ناشران و فرهنگ دوستان در محل سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی در این مراسم اظهارداشت: صحبت های ما در این گونه مراسم معمولا تکراری است چون نه خودمان به گفته هایمان عمل می کنیم و نه مردم به همین دلیل سرانه مطالعه در کشور همچنان پایین است. وی بیان کرد: باید پرسید چرا تیراژ کتاب در کشور هیچگاه از چند ده هزار و چند صد هزار نسخه بالاتر نمی رود اما برخی کتاب های خارجی تا چند میلیون نسخه تیراژ دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: شاید بخشی از علت پایین بودن سرانه مطالعه در کشور به ما مسئولان مربوط می شود و به نظر می رسد هنوز کتاب و مطالعه دغدغه مردم و مدیران نشده است. وی اضافه کرد: هیچ رشد و توسعه ای بدون آگاهی ممکن نیست و هیچ آگاهی بدون کتاب محقق نمی شود که دراین راستا برپایی نمایشگاههای کتاب می تواند بخشی از نیازها را برطرف کند.

زاهدی یادآورشد: برپایی نمایشگاههای کتاب در واقع ایجاد یک فضای فرهنگی مناسب است تا همه گروهها به کتاب نزدیک شوند و آن را در سبد فرهنگی خانوارها قرار دهند.

وی گفت: در حال حاضر سالانه بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان یارانه داده می شود که این کار برداشتن پول از جیب فقرا و ریختن آن به جیب ثروتمندان است که اگر فقط نیم درصد این مبلغ به نشر کتاب داده شود انقلابی در حوزه کتاب و نشر ایجاد خواهد شد.

حبس کتاب در جامعه زیاد است

استاندار قزوین در ادامه گفت: متاسفانه حبس کتاب در خانه ها زیاد است و بسیاری از مردم فقط کتاب را در خانه آرشیو و نگهداری می کنند که خوانده نمی شود. وی اظهارداشت: فقط با اجرای یک طرح در استان در سال گذشته از محل همین کتاب های حبس شده بیش از۳۰ هزار جلد کتاب اهدا شد که کار خوبی بود.

زاهدی گفت: در ادارات هم کتاب های زیادی داریم که انبار و آرشیو شده و شاید مخاطب ندارد لذا باید رفتارمان در خصوص کتاب و مطالعه اصلاح شود و مردم متوجه شوند برای رشد و توسعه نیازمند مطالعه هستند. در سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب بیش از ۲۹۰ ناشر از سراسر کشور و ۱۴ ناشر استانی کتب و آثار مکتوب و دیجیتالی خود را در ۲۰۱ غرفه با ۶۲ هزار عنوان کتاب در فضایی به مساحت یک هزار و ۹۵۰ مترمربع در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

کتب عرضه شده در این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار می گیرد که ۱۰ درصد تخفیف از سوی شرکت نمایشگاه های قزوین، ۱۰ درصد تخفیف از سوی ناشر و ۱۰ درصد تخفیف هم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیش بینی شده تا افراد بیشتری بتوانند نسبت به تهیه کتب مورد نیاز خود با قیمت های مناسب اقدام کنند.

این نمایشگاه تا ۱۳ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برپاست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 بهمن 97، کد مطلب: 4527322:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین