پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
رئیس کتابخانه عمومی شهرستان خلیل‌آباد گفت: متاسفانه خلیل آباد که از پیشینه فرهنگی بالایی برخوردار است حتی یک کتابفروشی ندارد.

شعارسال : جواد عیسی زاده در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهر با اشاره به اینکه شهرستان 49 هزار نفری خلیل‌آباد تنها دارای یک کتابخانه نهادی و دو مشارکتی است، افزود: با توجه به استانداردها حداقل به دو تا سه کتابخانه دیگر احتیاج داریم.

وی با اعلام اینکه دانش‌آموزان برای مسائل درسی و خانم‌ها برای کتاب‌های آشپزی مراجعه می‌کنند، بیان کرد: بخش کودک از زمانی که راه‌اندازی شده به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است.

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان خلیل‌آباد عضویت تنها 6 درصد جمعیت شهرستان در کتابخانه را رقم قابل قبولی برای این شهر فرهنگی ندانست و بیان کرد: هم‌اکنون 3143 نفر عضور کتابخانه‌های این شهرستان هستند.

وی با اظهار تاسف از اینکه هنوز فرهنگ کتابخوانی با توجه به اینکه نهادهای مختلف ورود پیدا کردند، نهادینه نشده است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی باید توسط خانواده‌ها انجام شود.

عیسی زاده با اشاره به اینکه کتابخوانی باید دغدغه تمامی افراد جامعه باشد، عنوان کرد: با ورود اینترنت، در خانواده‌ها در خصوص کتابخوانی و حتی در روابط عاطفی هم خلأ ایجاد شده؛ به طوری که شاهد مراجعه کمتر آنها به کتابخانه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند امکانات بیشتری هستیم، گفت: باید کتاب‌های مورد نیاز خانواده‌ها راحت‌تر در اختیار قرار گیرد.

عیسی‌زاده فضای کتابخوانی را با توجه به جمعیت شهرستان مطلوب ارزیابی نکرد و از مسئولان استان خواست امکانات بهتر و مطلوب‌تری در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گیرد.

وی در ادامه از غیر استاندارد بودن تمامی کتابخانه‌های منطقه ترشیز به جز کتابخانه آرامگاه شهید مدرس خبر داد و افزود: هیچ کدام از کتابخانه‌ها به لحاظ فضا و امکانات از استانداردهای لازم بهره‌مند نیستند.

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه فضای کتابخانه مرکزی این شهر 350 متر مربع است، بیان کرد: در مجموع در بین سه کتابخانه 650 متر فضا داریم.

وی همچنین به کمبودهای فضای سالن مطالعه، مخزن کتاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان مکانی برای خرید کتاب نیست به طوری که 99 درصد جمعیت شهرستان که نیازمند کتاب باشند، باید به شهرستان کاشمر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه لوازم‌التحریرهایی هستند که کتاب درسی به فروش می‌رسانند، اما کتاب‌هایی مانند رمان و... ندارند، بیان کرد: کمبود مکان و یا فروشنده کتاب در خلیل آباد و بخش‌های مختلف به شدت احساس می‌شود.

عیسی زاده با اظهار تأسف از اینکه تا کنون کسی برای احداث فقط کتاب‌فروشی ورود پیدا نکرده است، گفت: این اتفاق در حالی افتاده که جمعیت بالای این شهرستان کتابخوان هستند.

وی همچنین از منتفی شدن طرح کتاب من خبر داد و افزود: این طرح مزایا و معایب خاص خود را داشت هرچند احتمال دارد مجددأ راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر لیست کتاب‌ها از استان برای کتابدار ارسال می‌شود و پس از تأیید کتابدار خرید می‌شود، گفت: در گذشته کتابدار در خرید کتاب نقشی نداشت، اما در حال حاضر نظرخواهی می‌شود که طرح خوبی است.

عیسی زاده در ادامه با تاکید بر اینکه باید در مکان‌سنجی کتابخانه دقت بیشتری شود، اظهار کرد: متاسفانه کتابخانه مرکزی این شهر در مکانی احداث شده که مرکزیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه به راحتی این کتابخانه در دسترس همه شهروندان نیست، ادامه داد: برای تشویق شهروندان به سمت کتابخانه باید یک‌سری امکانات در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گیرد.

عیسی‌زاده با بیان اینکه حال و روز کتاب در این شهر با توجه به جمعیتی که دارد به نسبت سایر شهرها از وضعیت بهتری برخوردار است، اما هنوز هم برای ما قابل قبول نیست، گفت: اکثر مراجعه‌کنندگان دانش‌آموزان هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار دوشنبه 30 آذر 1394 ، کد مطلب : 94093017925 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین