پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
فرماندار کاشمر گفت: درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان با 20 سال سابقه فعالیت، با مشکلات متعددی مواجه است که به رغم پیگیریها و قول های داده شده مسوولین ذیربط برای رفع آنها، تاکنون هیچیک از این مشکلات برطرف نشده است.
شعارسال: مهدی فروزان افزود: نبود پزشک متخصص، تعطیل شدن واحد دندانپزشکی، سیستم نامناسب نوبت دهی، دریافت وجه هنگام انجام آزمایش ها و شبانه روزی نبودن درمانگاه از جمله مشکلات این درمانگاه است که موجب گلایه بسیاری از مردم و مسئولان کاشمر شده است.


وی گفت: دیگر نمی توانم پاسخگوی مراجعات مردم در زمینه کمبودها و مشکلات درمانگاه تأمین اجتماعی این شهر باشم.

وی اظهار کرد: مسوولین ذیربط دست کم دندانپزشک مورد نیاز 80 هزار بیمه شده کاشمر را تأمین کنند.

فروزان گفت: چهار ماه از وعده مسئولان تأمین اجتماعی شهرستان و استان مبنی بر شبانه روزی شدن و فعال کردن واحد دندانپزشکی این درمانگاه می گذرد، اما هر زمان که در این مدت تماس گرفتیم مسئولان مربوطه اعلام کردند که تمام موافقت ها انجام شده و در مرحله بودجه و تشکیلات است.

وی افزود: اگر درمانگاه نمی تواند پزشک جذب کند، باید با پزشکان بخش خصوصی قرارداد منعقد کند تا بیمه شدگان بیش از این سرگردان نباشند.

رییس درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر نیز در این زمینه گفت: درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر علاوه بر مراجعین این شهرستان به مراجعه کنندگان شهرهای مه ولات، بردسکن و خلیل آباد نیز خدمات رسانی می کند و با کمبود نیرو مواجه است.

دکتر محمد مرادیان افزود: این درمانگاه اگرچه تخصصی است اما با توجه به اینکه درآمد پزشکان در خارج از سیستم دولتی بیشتر است، آنان تمایلی به فعالیت و همکاری با این مرکز را ندارند.

وی اظهار کرد: هرچند مجوز بکارگیری دو دندانپزشک در این درمانگاه را داریم اما پزشکان بکارگرفته شده به دلیل پایین بودن درآمد آنها در این بیمارستان نسبت به خارج از سیستم دولتی، استعفا داده اند.

به گفته وی تعداد مراجعه به درمانگاه کاشمر نسبت به 80 هزار بیمه شده این شهرستان بسیار زیاد است به طوری که در سال گذشته 140 هزار نفر در این درمانگاه معاینه شده اند.

مرادیان ادامه داد: هم اکنون پنج پزشک و یک ماما در این درمانگاه روزانه 600 بیمار را پذیرش می کنند که در مقایسه با درمانگاه شهرستانهای مشابه 25 درصد بیشتر است.

وی گفت: برای فعالیت شبانه روزی این درمانگاه نیز پیگیریهای بسیار انجام شده اما هنوز وعده مسئولان در این زمینه عملیاتی نشده است.

این در حالی است که کاشمر به عنوان شهر گردشگری سلامت نام گرفته و افراد بسیار برای بهبود و درمان از شهرستان های همجوار به این شهر عزیمت می کنند.

شبانه روزی شدن درمانگاه، تأمین پزشک متخصص و دندانپزشک، مهم ترین مطالبات بیمه شدگان تامین اجتماعی در کاشمر است.

این شهرستان 195 هزار نفری در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ دوشنبه 1 دی 1393، کد مطلب: 81435413، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین