پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۸۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
بیزنس استاندارد در مطلبی، از سفر «نارندرا مودی» به تهران به عنوان یک فرصت اقتصادی جدید برای هند یاد کرد.

شعارسال: وبسایت «بیزنس استاندارد» در مطلبی نوشت: سفر اخیر «نارندرا مودی» - نخست وزیر هند به ایران یکی از مهمترین سفرهای کاری وی طی سالهای اخیر بود. ایران در حال خروج از تحریم‌های بین‌المللی است و همین مسئله می‌تواند علاوه بر اینکه سهم این کشور را در بازار جهانی نفت افزایش دهد، فرصت‌های اقتصادی جدیدی را نیز در اختیار هند قرار دهد.

در این مطلب آمده است: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که ایران رشد اقتصادی اخیر خود را پیش از پایان یافتن تحریم‌ها آغاز کرد. آمارها نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی ایران پس از سالها کاهش، در تابستان 2014 شاهد یک رشد مثبت بود و تورم بالای این کشور نیز در همین بازه زمانی تحت کنترل درآمد. اکنون با رفع تحریم‌های بین‌المللی، صادرات این کشور نیز که در دوران تحریم، با کاهش زیادی مواجه شد، در حال افزایش است و انتظار می‌رود که روند واردات این کشور نیز به‌زودی احیا شود.

طبق آمار موجود، هند پس از چین، دومین واردکننده بزرگ محصولات صادراتی ایران است و دومین صادرکننده کالا به این کشور نیز محسوب می‌شود. با این حال، سهم هند در تجارت با ایران به اندازه چین نیست. چین در حال حاضر حدود یک چهارم از حجم کل صادرات و واردات ایران را به خود اختصاص داده است.

صادرات هند به ایران در سالهای اخیر، با وجود غیبت رقبای تجاری غربی، به اندازه واردات آن از این کشور رشد نداشته است و همین مسئله باعث منفی شدن تراز تجاری آن با ایران شده است. در حال حاضر، بخش عمده واردات هند از ایران را محصولات پتروشیمی تشکیل می‌دهند؛ اما در مقابل، ایران طیف متنوع‌تری از محصولات را از هند وارد می‌کند که در راس آنها "برنج" قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10خرداد1395، کدخبر: 5629291: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین