پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد پروازها برنامه‌ای است، گفت: موضوع پروازهای جارتری در دنیا مصداق دارد و ما هم نمی‌توانیم آن را حذف کنیم.

شعار سال : رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاض 80 درصد پروازها برنامه‌ای است، گفت: موضوع پروازهای جارتری در دنیا مصداق دارد و ما هم نمی‌توانیم آن را حذف کنیم.

 علی عابدزاده امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران درباره فروش پروازهای چارتری اظهار داشت: در شبکه پروازی مسیرهای کیش و قشم امکان فروش چارتر دارند و در قسمت‌های دیگر پروازهای چارتری در حال کاهش است. اغلب شرکت‌های هواپیمایی نظیر آسمان، ماهان، ایران ایر، زاگرس و امثال آنها تقریبا به سمت پروازهای سیستمی و برنامه‌ای رفته‌اند.

وی ادامه داد:  اصولا نمی‌توانیم شبکه چارتری را به صورت کامل قطع کنیم؛ بالاخره قسمتی از مسافرت‌ها به صورت گردشگری انجام می‌شود که اینها باید به صورت چارتری باقی بماند و این در دنیا تعریف شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: در حال تلاش هستیم که شرکت‌های هواپیمایی چه توانایی بیشتری دارند بتوانند کمک کنند تا شرکت‌هایی که ساختار ضعیف‌تری دارند تقویت شوند و شبکه فروش خود را به صورت سیستمی پیش ببرند و توسعه دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 20 درصد پروازها چارتری و 80 درصد برنامه‌ای است که باید سهم پروازهای برنامه‌ای را افزایش دهیم.

عابدزاده تاکید کرد: البته مسیر کیش و قشم را باید از این موضوع جدا کرد نه بدان دلیل که این مسیرها پرتقاضا هستند و شرکت‌ها سود بیشتری کسب می‌کنند زیرا صنعت هواپیمایی در دنیا سود چندانی ندارد و شما هم در این صنعت دنبال سود نگردید؛ مسیرهای کیش و قشم به خاطر ساختار اسکان مسافر تلاش می‌کند در آنجا از قبل هتل رزرو کند و مسئولان این دو منطقه هم خواستار این هستند که پروازهای این مسیرها چارتری باشد و مردم برنامه سفر داشته باشند.

رئیس سازمان هواپیمایی تاکید کرد: پرواز چارتر با بسته سفر باید در اختیار آژانس‌ها باشد و در حال حاضر هم آژانس‌ها فروش چارتری دارند چون تامین هتل در حیطه وظیفه ایرلاین نیست.

وی اضافه کرد: به سمت عرضه و تقاضا حرکت می‌کنیم، شبکه پروازی ما از شبکه فعلی موجود گسترد‌ه‌تر است، در برخی مسیرها رقابت‌ سنگین است و نرخ‌ها کاهش می‌یابد که در این باره می‌توان به مسیرهای مشهد و کیش اشاره کرد.

عابدزاده تاکید کرد: قیمت‌های بلیت هواپیما را شرکت‌هواپیمایی تعیین می‌کنند و آژانس‌ها  هم اگر در شبکه فروش خود ارائه دهند با کسب درصدی سود حداقلی ارائه می‌شود. حال اگر کسی نرخ پرواز برنامه‌ای را بالاتر از قیمت‌های تعیین شده شرکت‌های هواپیمایی خریداری کند موضوع را به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری یا شرکت‌های هواپیمایی برساند.

وی اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی خود را درباره نرخ‌ها انجام میدهد و شرکت‌های هواپیمایی نیز خود نظارت دارند و اگر فروشنده بلیت شرکت‌ها فروش غیرمتعارفی داشت ایرلاین‌ها نظارت می‌کنند.

* برای واگذاری مجوز بند الف آژانس‌ها به سازمان میراث فرهنگی آماده‌ایم

رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که چندی پیش وزارت اقتصاد مصوب کرد مجوز بند الف آژانس‌ها را سازمان میراث فرهنگی به جای سازمان هواپیمایی صادر کند، گفت: ما آ‌مادگی واگذاری این موضوع را داریم و با آ‌نها هماهنگ هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:12بهمن 1397،کد خبر:13971112000172،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
افزایش قیمت بلیتها را بررسی کنید بعد به چارتر بپردازین رقم بلیت ها گاها میلیونی میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین