پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال این است که شرکت های چارتری تنها در قالب تورهای مسافرتی فعالیت کنند، نه اینکه این شرکت‌ها بلیط را به صورت مستقیم و انفرادی به فروش برسانند.نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته وزارت راه و شهرسازی به دنبال این است که شرکت های چارتری تنها در قالب تورهای مسافرتی فعالیت کنند، نه اینکه این شرکت‌ها بلیط را به صورت مستقیم و انفرادی به فروش برسانند.

شعار سالمجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اقدام وزارت راه و شهرسازی در توقف کامل فعالیت شرکت های چارتری، گفت: رویکرد جدید وزارتخانه موجب کاهش چشمگیر دلال بازی در عرصه پروازهای هوایی می شود.

فعالیت چارتری‌ها به صورت فروش انفرادی غیرقانونی است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته وزارت راه و شهرسازی به دنبال این است که شرکت های چارتری تنها در قالب تورهای مسافرتی فعالیت کنند، نه اینکه این شرکت‌ها بلیط را به صورت مستقیم و انفرادی به فروش برسانند.

نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا دو عامل تأثیرگذار در قیمت نهایی بلیط هواپیما

کیانپور تصریح کرد: قیمت بلیط هواپیما تحت تأثیر چندین عامل مهم است که نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا از عوامل این بخش محسوب می شود.

روند عرضه و تقاضا در حوزه پروازهای چارتری به گونه ای بود که قیمت بلیط هواپیما در زمان کاهش تقاضا روند نزولی پیدا می کرد و در زمان ترافیک مسافرت‌ها، قیمت بلیط افزایش چشمگیری پیدا می کرد

وی گفت: روند عرضه و تقاضا در حوزه پروازهای چارتری به گونه ای بود که قیمت بلیط هواپیما در زمان کاهش تقاضا روند نزولی پیدا می کرد و در زمان ترافیک مسافرت‌ها، قیمت بلیط افزایش چشمگیری پیدا می کرد، به طوری که این روند موجب شده بود که قیمت بلیط پرواز تهران به مشهد در زمان اوج مسافرت ها به بالای یک میلیون برود.

جولان چارتری ها در سایه ضعف نظارتی سازمان هواپیمایی

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه در زمان فعالیت شرکت های چارتری نیز شاهد ضعف نظارتی بودیم، به این صورت که تمام دستگاه و مسئولان معتقد به نقش مخرب چارتری ها بودند، اما باز هم هیچ نهادی بر فعالیت آن ها نظارت نمی کرد و این مسئله موجب می شد که این افراد و شرکت‌ها بی ضابطه قیمت ها را بالا ببرند.

کیانپور گفت: همواره قیمت بلیط های چارتری در زمان پیک مسافرت های بسیار بالاتر از قیمت شرکت های هواپیمایی بوده و این مسئله عملا صنعت هواپیمایی کشور را با مشکلات بسیاری روبه رو کرده بود.

توقف فعالیت چارتری ها زمینه ساز برگشت ثبات به بازار پروازهای هوایی

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من مهم ترین نتیجه توقف فعالیت چارتری را می توان برگشت ثبات به بازار پروازهای هوایی دانست، زیرا عملا نظارت سازمان هواپیمایی و دستگاه های نظارتی بر عملکرد شرکت های مربوطه معطوف شده و در آن زمان می توان این حوزه را سامان داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی تاریخ انتشار12بهمن 97، کدخبر: 417060، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین