پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۰۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
پس ازجهش یکباره قیمت بلیت هواپیما به‌دلیل رشد نرخ ارز، صنعت هوایی کشورراه‌های مختلفی برای کنترل قیمت‌ها پیشنهاد و به کار بست. درهمین زمینه با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی سقفی برای قیمت بلیت درنظر گرفته شد، اما با ورود برخی از سایت‌های آنلاین فروش بلیت همچنان تخلفات دراین بخش دیده می‌شد تا اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درخواست قطع دسترسی سایت‌های آنلاین را ارائه و اجرا کرد. درادامه با لغو این دستور سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تنها دسترسی سایت‌هایی به‌سیستم فروش بلیت قطع می‌شود که مجوز نداشته یا تخلف کرده باشند.

شعار سال: پس ازجهش یکباره قیمت بلیت هواپیما به‌دلیل رشد نرخ ارز، صنعت هوایی کشورراه‌های مختلفی برای کنترل قیمت‌ها پیشنهاد و به کار بست. درهمین زمینه با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی سقفی برای قیمت بلیت درنظر گرفته شد، اما با ورود برخی از سایت‌های آنلاین فروش بلیت همچنان تخلفات دراین بخش دیده می‌شد تا اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درخواست قطع دسترسی سایت‌های آنلاین را ارائه و اجرا کرد. درادامه با لغو این دستور سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تنها دسترسی سایت‌هایی به‌سیستم فروش بلیت قطع می‌شود که مجوز نداشته یا تخلف کرده باشند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قیمت بلیت پروازهای عتبات عالیات را در ایام اربعین اعلام کرد. از طرف دیگر دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از نشست امروز شرکت‌های هوایی برای تصمیم‌گیری درباره قیمت بلیت خبر داد. به دنبال بالا رفتن نرخ ارز در ماه‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین بازارهایی که شوک قیمتی بزرگی را تجربه کرد، بازار بلیت هواپیما بود.

پس از آنکه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی به ایرلاین‌ها اختصاص نخواهد یافت و آن ها باید از سامانه نیما ارز دریافت کنند، قیمت بلیت هواپیما در برخی از مسیرها به بیش از دو برابر رسید. با گران شدن بلیت و کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی، شرکت‌های هواپیمایی در جلسه‌ای با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری بسته‌ای را نهایی کردند که در چارچوب آن قیمت بلیت پروازهای داخلی تا پایان شهریور ماه سال‌جاری متعادل شده و شرکت‌ها اجازه نداشتند که تا سقف بیش از ۱۰ درصد آن را افزایش دهند. حال شرکت‌های هوایی نگرانند در صورت تمدید نشدن این بسته حمایتی احتمال بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما وجود دارد.

قیمت بلیت اربعین مشخص شد

یکی از پرتقاضاترین زمان‌ها برای بلیت هواپیما اربعین است. فرزانه شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از نرخ‌گذاری بلیت پروازهای اربعین خبر داده است. به‌گفته او براساس همکاری بانک مرکزی و سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ‌گذاری‌های پروازهای اربعین انجام شد و بر اساس آن قیمت بلیت پروازهای نجف و بغداد در ایام اربعین از دو میلیون و 400 هزار تومان تا دو میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است. مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: این قیمت‌ها در شرکت‌های هواپیمایی، نهایی و مصوب شده است و اجرا خواهد شد.

تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز با بیان اینکه شرکت‌ها در شهریورماه از وضعیت اقتصادی خود رضایت نداشتند، اصلی‌ترین علت این اتفاق را نرسیدن ارز نیمایی وعده داده شده از سوی دولت دانست.

سامانی گفت: با وجود آنکه در چارچوب اجرایی سیاست‌های جدید ارزی دولت بنا بر آن بود که ایرلاین‌ها از طریق سامانه نیما ارز مورد نیاز خود را تأمین کنند، تاکنون و با وجود گذشت چند هفته امکان دسترسی به این ارز برای شرکت‌های هواپیمایی فراهم نشده است. به‌دنبال این اتفاق ایرلاین‌ها مجبور شده‌اند یا بسیاری از هزینه‌های خود را به‌شکل غیرنقدی و با وعده آینده اجرا کنند یا برای سیاست‌هایی که امکان به تأخیر انداختن آنها وجود نداشته، ارز را به شکل نقدی و از بازار آزاد تأمین کنند. هر چند شرکت‌ها در طول این چند هفته اوضاع را مدیریت کرده‌اند اما در صورتی که تغییری در شرایط ایجاد نشود، عملاً فشارهای موجود شرایط را برای بسیاری از آن ها دشوار و غیرقابل تحمل خواهد کرد.

اسعدی سامانی گفت: امروز جلسه‌ای داریم که در جریان آن احتمالاً ابعاد مختلف اجرایی شدن طرح فعلی بررسی شده و احتمالاً برای ماه‌ها یا هفته‌های پیش رو نیز تصمیماتی جدید اتخاذ شود.

فیلتر سایت‌های غیرقانونی ادامه دارد

افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث سودجویی برخی سایت‌های فروش بلیت نیز شد و آنها قیمت‌ها را چند برابر قیمت واقعی پیشنهاد می‌دادند. هفته گذشته هواپیمایی جمهوری اسلامی از فیلتر سایت‌های غیرمجازی خبر داد که بلیت‌های این شرکت را با نرخ غیر واقعی می‌فروشند. رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی اکنون با بیان اینکه ۵۷ سایت دارای مجوز ازاین سازمان، عملیات فروش بلیت هواپیما را انجام می‌دهند، گفت: سایت‌هایی که به تازگی فیلتر شده‌اند، هیچ‌یک مجوز فروش بلیت هواپیما از سازمان هواپیمایی نداشتند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید براینکه هیچ سایت دارای مجوز فروش بلیت هواپیما به درخواست سازمان هواپیمایی فیلتر نشده است، گفت: سازمان هواپیمایی درخواستی برای فیلتر شدن سایت‌های دارای مجوز نداشته است و فقط سایت‌‌های بدون مجوز فیلتر شده‌اند. این سایت‌ها اگر بخواهند به این حوزه مجدداً ورود کنند باید الزامات سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت کنند و سپس از این سازمان مجوز دریافت کنند و همه این مراحل براساس قانون انجام می‌گیرد. چنانچه سایت‌های فیلتر شده الزامات سازمان هواپیمایی را رعایت کنند و برای دریافت مجوز، اقدامات لازم را انجام دهند، بلافاصله پس از صدور مجوز از سوی سازمان هواپیمای کشوری، ‌رفع فیلتر ‌خواهند شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ سایت دارای مجوز از سازمان هواپیمای کشوری، عملیات فروش بلیت هواپیما را انجام می‌دهند، گفت: این سایت‌ها با دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند الف در ارتباط هستند؛ نام این سایت‌ها‌ از طریق سایت سازمان هواپیمای کشوری و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در دسترس عموم قرار دارد.

جعفرزاده اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری در مکانیسم ارائه بلیت هواپیما همیشه به شرکت‌های هواپیمایی توصیه می‌کند بر نحوه توزیع بلیت نظارت و مدیریت مستمر داشته باشند، ضمن آنکه ارائه بلیت با نرخ‌های توصیه شده انجام شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 26 شهریور 97، کد مطلب: 482279، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
ا.ف75
با این نظارت هایی که باید از مدت ها پیش اغاز میشد تازه دارن رو میارن به کاهش هرگونه فساد و بی قانونی
ناشناس
Germany
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
الان مسئله بزرگ قیمت بلیط هاست که باید اصلاح بشه و مردم توان تهیه و استفاده از خطوط هوایی رو داشته باشن.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین