پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۶۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۱
در حالی که در سال ۸۹ بیش از ۲۳۳ هزار پروانه ساختمانی صادر شده بود این تعداد در نیمه اول سال جاری به عدد ۷۲ هزار پروانه ساختمانی رسیده که نشان دهنده کاهش قابل توجهی در صدور تعداد پروانه‌های ساختمانی طی سالهای اخیر است.

شعارسال: در حالی که در سال ۸۹ بیش از ۲۳۳ هزار پروانه ساختمانی صادر شده بود این تعداد در نیمه اول سال جاری به عدد ۷۲ هزار پروانه ساختمانی رسیده که نشان دهنده کاهش قابل توجهی در صدور تعداد پروانه‌های ساختمانی طی سالهای اخیر است.

 طی سال‌های 1389 تا 1392 سالانه بین 222 تا 232 هزار پروانه ساختمانی صادر شده بود که با آمدن عباس آخوندی به وزارت راه و شهرسازی در سال 92 ، این میزان تا سال 96 با کاهش 41 درصدی به 132 هزار فقره رسید. در نیمه اول سال 97 تعداد پروانه‌های ساختمانی با رشد 11 درصدی از 68هزار و 880 فقره در نیمه اول سال 96 به 72هزار و 196 فقره رسیده است. کارشناسان مسکن می‌گویند به‌طور مستقیم و غیرمستقیم 20 درصد اشتغال کشور و 300 صنعت از گچ و سیمان گرفته تا اثاث خانه وابسته به رکود یا رونق مسکن است؛ بخشی که هیچ وابستگی به واردات و تحریم نداشته و اگر دولت اراده لازم را برای رونق این بخش داشته باشد، می‌توانیم از رکودتورمی مسکن عبور کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری تحلیلی نود اقتصادی ، تاریخ انتشار: 13بهمن 1397 ، کدخبر: 2117402،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین