پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
معاون امور صنایع وزارت صنعت با تاکید بر رفع دغدغه‌های مردم از سوی خودروسازان گفت: برای تولید‌کنندگان خودرو در بخش‌خصوصی، تسهیلات سرمایه در گردش از محل ۴۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به صنایع کوچک و بزرگ در نظر گرفته شده است.

شعار سال: فرشاد مقیمی در نشست تخصصی کمیته خودرو که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت و مدیران شرکت‌های خودروساز برگزار شد، گفت: با توجه به میزان تولید و اشتغال ایران‌خودرو و سایپا، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای این دو خودرو ساز اختصاص یافته است و برای سایر خودروسازان نیز طی هماهنگی به‌عمل آمده با رئیس‌جمهوری از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تسهیلاتی برای ‌تولیدکنندگان خودرو اختصاص داده خواهد شد.وی در ادامه با اشاره به ساماندهی وضعیت تولید خودرو خاطرنشان‌کرد: خودروسازان باید تولیدات خود را به نحوی مدیریت کنند که در اسرع وقت خودروهای ثبت‌نام شده از سوی مشتریان در اختیارشان قرار گیرد. معاون ‌وزیر ‌صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکید‌کرد: تولیدات خودرو باید به‌صورت روزانه، مستمر و همزمان با تولید در اختیار مشتریان قرار گیرد و هیچ خودرویی نباید در پارکینگ خودروسازها و نمایندگی‌ها دپو شود.

مقیمی همچنین از خودروسازها خواست که با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هماهنگ باشند و در عرضه خودرو به مشتریان براساس ضوابط اعلام شده، اقدام کنند. وی تصریح کرد: تولید‌کنندگان باید در کنار مردم قرار گرفته و نسبت به رفع تعهدات خود هرچه سریع‌تر اقدام کنند. مقیمی همچنین خطاب به خودروسازها درخصوص تحویل خودروهایی که به‌دلیل شرایط کنونی امکان عرضه آنها به مشتری فراهم نیست،گفت: خودروسازان مکلف هستند در وهله اول نسبت به تامین قطعات، تولید و تحویل خودروهای ثبت‌نام شده به مشتریان اقدام کنند، اما درصورت عدم امکان اجرای این موضوع، ارائه سبدی از کلیه محصولات تولیدی در قالب طرح جایگزین به متقاضیان از سوی خودروسازان الزامی است. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه تاکید‌ کرد: چنانچه متقاضیان تمایلی به انتخاب محصول از سبد ارائه شده نداشته باشند، شرکت‌های خودرو ساز باید نسبت به مصالحه و اخذ رضایت مشتری اقدام کنند. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به شناسایی مشکلات و چالش‌های صنعت خودرو گفت: سیاست‌گذاری مدونی برای بهبود شرایط تولید خودروسازها در نظر‌گرفته شده است و امیدواریم با تحقق این سیاست‌ها به تولید خودرو به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال آینده دست یابیم. مقیمی همچنین درخصوص مذاکره با شرکت‌های خارجی برای تسهیل فرآیند تولید خودروهای خارجی که از موضوعات مطروحه در نشست بود، توضیح داد: کمیته مشترکی با بانک‌مرکزی تشکیل شده که خودروسازها می‌توانند طرح پیشنهادی خود را برای رفع مشکلات تخصیص ارز و نحوه همکاری با این شرکت‌ها در این کمیته مطرح کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 15 بهمن 97، شماره: 3493535


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین