پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
بهرام پارسایی تصریح کرد: یکی از شرکت های خودروسازی فهرست اعضای هیئت مدیره خود را آن هم در لایه های اول منتشر کرده که تعداد آن‌ها ۲۱۲ نفر هستند. این تعداد آن هم با حضور افراد ذی نفوذ مثل تعدادی از نمایندگان ادوار، معاون وزیر، برخی اساتید دانشگاه، اقتصاددانان و افرادی از وزارتخانه‌های مختلف جای نگرانی دارد.
شعار سال : سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار فهرست هیئت مدیره یکی از شرکت‌های خودروسازی، نسبت به حضور افراد موثر در این هیئت مدیره‌ها و استفاده از رانت، لابی و ارتباطات آنها برای پیشبرد اهداف این شرکت‌ها هشدار داد.
بهرام پارسایی  تصریح کرد: یکی از شرکت های خودروسازی فهرست اعضای هیئت مدیره خود را آن هم در لایه های اول منتشر کرده که تعداد آن‌ها ۲۱۲ نفر هستند. این تعداد آن هم با حضور افراد ذی نفوذ مثل تعدادی از نمایندگان ادوار، معاون وزیر، برخی اساتید دانشگاه، اقتصاددانان و افرادی از وزارتخانه‌های مختلف جای نگرانی دارد.
وی افزود: وجود این تعداد افراد در هیئت مدیره یک شرکت خودروسازی اولاً هزینه تمام شده خودرو را بالا می برد؛ زیرا این افراد حقوق می‌گیرند و امکانات و کارمندانی در اختیار دارند. هیئت مدیره‌ها در واقع منبعی برای جذب نیروهای موثر شده که به نوعی نمک‌گیر می شوند و مشکلات، فسادها و عدم تعهدات شرکت ها به واسطه این ارتباطات و لابی‌ها پوشش داده می‌شود.
پارسایی ادامه داد: حضور این افراد در هیئت مدیره یک شرکت خودروسازی فرصتی را برای برقراری ارتباط و سرپوش گذاشتن بر سوء مدیریت‌ها، زیان‌ده بودن و عدم پاسخگویی به ملت ایجاد می‌کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس با ابراز نگرانی نسبت به آن‌چه «بدهی چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های خودروسازی» خواند،  مدعی شد: این شرکت ها قرار است به واسطه لابی، فشار و استفاده از سپر انسانی کارگری با داشتن بدهی بانکی حدود ٣٠ هزارمیلیاردی، بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر تسهیلات از دولت دریافت کنند اینها خطرهای جدی است که وجود دارد و مشکلی را به مشکلات قبلی اضافه خواهد کرد این شبیه باتلاقی است که در آینده بحرانی جدی تر از موسسات مالی را برای کشور ایجاد می‌کند.
پارسایی در پایان با بیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰ از سایر شرکت های خودروسازی نیز خواسته فهرست اعضای هیئت مدیره خود را در اختیار این کمیسیون قرار دهند»، خاطرنشان کرد: البته کمیسیون اصل نود از وزارت صنعت و ثبت شرکت ها نیز در این زمینه استعلام کرده تا آمار مورد نظر در اختیار کمیسیون قرار گیرد و در صورت نیاز این آمار را منتشر خواهد کرد.

شعارسال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار : 16 دی 1397،کد خبر : 97101608124،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین