پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
رئیس‌جمهور گفت: حضور مردم در راهپیمایی سراسر ایران اسلامی به معنای نقش برآب شدن نقشه‌های دشمنان است.
شعارسال: حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان با برشمردن ویژگی‌های خاص مراسم ۲۲ بهمن امسال گفت: مراسم امسال از یک سو با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و از سوی دیگر ایام دهه فجر امسال با عطر و بوی فاطمی همراه شده است؛ همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدرش، همسرش و فرزندانش ملت ما توانست در برابر همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها بایستد و پیروزی را به دست آورد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزاری می‌کنیم که در برابر توطئه آمریکای جنایتکار و صهیونیسیت و ارتجاع منطقه مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار دادند.

وی ادامه داد: امروز حضور مردم در خیابان سراسر ایران و عاصمه ایران به این معناست که نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده است، دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید، راه و مسیر ما به همان صورت که ۴۰ سال پیش تعیین کرده بودیم، ادامه خواهیم داد.

روحانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، مردم ما به خوبی می‌دانند که در ۲۰۵ سال قبل بخش برزگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و ۱۹۱ سال پیش بخش دیگر از شمال ایران را جدا کنند.

وی ادامه داد: ۱۷۲ سال قبل بخش دیگری از شمال غرب از ایران جدا شد؛ ۱۶۳ سال پیش بخش مهمی از شرق ایران جدا شد، حتی ۴۷ سال پیش ۷ سال قبل از پیروزی انقلاب در زما ن. رزیم پهلوی بخش مهمی از جنوب ایران به دست خیانت بار پهلوی از ایران جدا شد.

روحانی خاطرنشان کرد: در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی دو سوم از کشور را جدا کردند و علاوه بر اینکه بر مردم خیانت کردند بر تمامیت ارضی مردم هم خیانت کردند.

وی ادامه داد: در ۷۷ سال پیش در زمان پهلوی علی رغم بی طرف ایران، متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کرده و بر کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که از ایران خارج شود، و او پذیرفت به شرط اینکه پسرش شاه ایران شود، این خیانت‌های پادشاهان و آن‌هایی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند، بود.

ملت ایران با فرزندان دلاورش از ارتش سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در برابر جهان ایستادند و ۸ سال مقاومت کردند و به فرمان امام حصر ابادان را شکستند و آبادان را آزاد کردندو بعد از عملیات‌هایی قدرت دنیارا در هم شکستند و به دنیا نشان دادند که امروز ایران شاهنشاهی نیست و ایران اسلامی است.

رئیس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: مدرن‌ترین هواپیما‌ها را شرق و غرب در میانه جنگ در اختیار صدام گذاشتند، اما شکست نهایی نصیب همه مزدوران آن‌ها شد و رزمندگان قیور ما با پرچم پیروزی ازحبهه به خانه برگشتند.

برای ساختن موشک از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت

وی ادامه داد: امروز قدرت ایران از روز‌های رزم وجنگ بیشتر است، امروز ۸۵ درصد مهمات ما به دست نیرو‌های دلاور خود شما ساخته می‌شود، ما برای ساختن انواع موشک‌های ضد زره و موشک‌های زمین به دریا، پدافند هوایی و هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت.

قدرت نظامی ایران در طول ۴۰ سال برای همه شگفت‌‌آور است

روحانی خاطرنشان کرد: قدرت نظامی خود را ادامه می‌دهیم، قدرت نظامی ایران در طول این ۴۰ سال و به ویژه در ۵ سال اخیر برای همه شگفت‌آور است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در این ۴۰ سال دیدند که ایران وقتی اراده کرد به ملت ایران عراق، سوریه لبنان یمن و فلسطین کمک کنند، قدرت‌های منطقه هیچ کدام به پیروزی دست نخواهند یافت و امروز ناچارند با اعتراف به شکست‌های بیست ساله خود از منطقه خارج شوند و ملت‌ها آزادانه راه خدا را ادامه دهند.

وی ادامه داد: امروز تمام مسئولان ایران از رهبر انقلاب گرفته تا رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، خبرگان شورا‌ها همه با رای مردم و با صندوق آراء مسند مسئولیت را بر عهده می‌گیرند.

روحانی خاطرنشان کرد: باید حواسمان جمع باشد اگر در مقابل توطئه‌ها پیروز شدیم به خاطر اسلامیت و جمهوریت بود. اعتقاد مردم، فرهنگ شهادت و ایثار که بزرگترین رهاورد انقلاب و دفاع مقدس است، آن نیرویی که ما داریم و دشمن ندارد، امید ما به خدا و تکیه به اوست.

وی ادامه داد: اساس انقلاب ما این بود که فضلیت جای رذیلت بنشیند، این ایمان و معنویت اساس انقلاب و قدرت ما دیروز و امروز بوده است، اگر انقلاب ما اسلامی نبود و انقلاب ایرانی و ملی بود حتما این انقلاب در برابر توطئه‌ها نمی‌توانست مقاومت کند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اسلامیت تایید این نظام است و توانسته ما را حفظ کند، آنچه باعث شده مردم ما علی رغم فشار دشمن مسیر خود را ادامه دهند، آن است که هر دو سال یک بار پای صندوق رای می‌شتابند و افراد خود را انتخاب می‌کنند، هر کسی هر نوع تغییر‌ی می‌خواهد پای صندوق آراء است.

روحانی با بیان اینکه صندوق‌های رای یکی از نعمت‌های برزگ جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: اگر این صندوق نبود و صف طولانی مردم در پای آن نبود دشمن می‌توانست توطئه‌های بزرگی علیه ما ایجاد کند، ما رژیمی نیستیم که بگوییم یک رژیم و هرکس نمی‌خواهد گذرنامه بگیرد.

وی ادامه داد: هرچه صبر ما بیشتر باشد، نظام ما مستحکم‌تر خواهد بود، در لایحه قانون انتخابات به این نکات توجه شده و امیدواریم با تصویب آن در مجلس شاهد انتخا‌ب‌های پرشورتری باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: پیشرفت ملت درمسیر‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و رفاه فرهنگی است، امروز جمعیت ما ۲۸ میلیون است یعنی ۲.۲۸% جمعیت ما بیشتر شده، اگر جمعیت ما دوبرابر شده است، باید کار و تلاش هم نسبت به ۴۰ سال پیش دو برابر باشد، درحالی که وقتی به آمار نگاه می‌کنیم وضع ما بیشتر آن چیزی است که تصور می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز محصولات کشاورزی ما ۱۲۲ میلیون تن است، یعنی بیش از ۵ برابر تولیدات کشور ما اضافه شده و برای اینکه مردم بدانند روند پیشرفت کشور سرعت برداشته، در این ۵ سال اخیر محصولات کشاورزی ما از رژیم قبلی بیشتر است.

روحانی خاطرنشان کرد: کشاورزان مهندسان و فعالان ما در کشاورزی کار بزرگی را در این ۴۰ سال انجام دادند، امروز محصول گندم ما بیش از ۱۳ میلیون تن است و صادارات محصولات کشاروزی ما نسبت به قبل از انقلاب ۲۰ برابر شده است و یا صادرات محصولات کشاورزی ما ۵ میلیارد و ۷۷ میلون است، امروز بیش از ۵ میلیارد دلار صادرات کشاورزی ما بوده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز در بخش صنعت اگر با ۴۰ سال پیش مقایسه کنیم، امروز ۵۸ هزار بنگاه صنعتی داریم و محصولات صنعتی ما با ۴۰ سال پیش قابل مقایسه نیست. در زمان رژیم گذشته کل گازی که در اختیار مردم می‌توانست قرار گیرد ۱۱۰ میلیون تن بوده و امرو ز به ۱۰۰۰ میلیون تن تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز حدود ۲۲ خانوار از گاز استفاده می‌کنند در رژیم گذشته ما فقط ۶ مجمع پتروشیمی داشتیم، اما امروز ۵۲ مجمع پتروشیمی داریم. امروز ۱۷۲ صد داریم که این نشان می‌دهد وضع صد‌های کشورمان نسبت به گذشته چند برابر شده است.

روحانی با بیان اینکه امروز برق ما ۸۰ هزار مگاوات است ، خاطرنشان کرد: ما در علم و دانش رفاه و عدالت اجتماعی بی تردید امروز جایگاه بلندی داریم، امروز ۱۴ میلیون و نیم دانشجو داریم در حالی که در رژیم قبل کل دانشجو ۱۷۵ هزار نفر بوده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ۱۴۰ هزار پزشک امروز خدمت می‌کنند و حتی متخصصان در شهرهای کوچک حضور دارند و از لحاظ بهداشتی شرایط ما مورد اعتراف همه دنیاست. در ایران امید به زندگی ۲۰ سال زیاد شده است

وی ادامه داد: در این چند سال ۱۰ میلیون تحت پوشش درمانی قرار گرفته اند، در رفاه اجتماعی ما پیشرفت خوبی داشتیم.

روحانی خاطرنشان کرد: ما در این انقلاب و نظام در گندم به خودکفایی رسیدیم نه برای یک سال بلکه امسال چهارمین سال است که خودکفا هستیم امروز در بنزین و گاز خودکفا هستیم و ۹۵ درصد دارو در داخل کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: ما تنها کشوری هستیم که بدون اینکه دربرابر دشمن سر فرود بیاوریم از فصل ۷ شورای امنیت خارج شدیم و کشوری هستیم که حق هسته‌ای ما در شورای امنیت و سازمان ملل تثبیت شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر دریچه ارومیه احیا نشده بود ۱۴ میلیون نفر امروز در غرب کشور آواره شده بودند.

وی ادامه داد: نقش ایران در منطقه از همه تاریخ بیشتر است، ایران تنها کشوری است که می‌تواند به کمک کشور‌های منطقه بشتابد، هیچ طرحی بدون ایران در منطقه قابل اجرا نخواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: در این دولت یکی از شعار‌های ما حقوق شهروندی بوده و امروز ۱۱۲۵ نفر از اهل سنت در شغل‌های مختلف مشغول کار هستند و این نشان می‌دهد که وحد ت و یکپارچگی ما بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما به شفافیت ادامه میدهیم تا با فسد مبارزه کنیم، تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهیم داد، فضای کسب و کار را بهتر از گذشته ادامه خواهیم داد. بحران آب و محیط زیست را کنترل خواهیم کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز ما در یک جنگ روانی و تبلغی در برابر دشمنان مواجه هستیم، ما این مشکلات را باید با دست همدیگر حل کنیم، هرجا که پیروز شدیم جایی بود که دولت و مردم پشت سر رهبری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در تحریم هم با ایستادگی و همراهی و همکاری و تعامل در برابر آمریکا پیروز خواهیم شد و نمی‌گذاریم آمریکا پیروز شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا قول داده بود ۲۲ بهمن همه سران فاسد آمریکا در ایران باشند هرچه گفتند نشد و نخواهد شد، به خاطر اینکه مردم متحد هستند و پشت سر رهبری حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: آرمان امروز ما همان آرمان ۴۰ سال پیش است، اگر در ۴۰ سال پیش آرمان این بود که برابر استبداد آزادی را جایگزین کنیم و دبرابر تبعیض عدالت را مستقر کنیم و هویت ایران را جایگزین کنیم، امروز هم همان آرمان‌ها مسیر ماست.

روحانی تصریح کرد: از ملت ایران تشکر می‌کنم که در هوای برفی و بارانی به خیابان‌ها آمدند و به دنیا نشان دادند که پیوندشان با کشور، رهبری و امامشان ادامه داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1397 ، کدخبر: 6829377 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
0
حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: ما در کشورمان آزادی احزاب رسانه و بیان داریم.

آقای روحانی،
مفهوم آزادی بیان که قانون اساسی تصویب کرده این است که:
مخالف انقلاب ، درست به اندازه موافق جمهوری اسلامی از پشتیبانی قانون برخوردار باشد.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره باکشورهای دیگر برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین