پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
آنچه باعث نگرانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های اروپایی از ایران شده و آن‌ها را بر آن داشته است که برای سرنگونی نظام این کشور تلاش کنند، این است که ایران به لطف نقش آفرینی در سوریه و روابط اقتصادی و سیاسی با روسیه و چین با وجود تشدید تحریم‌های اقتصادی واشنگتن به یک کشور تأثیرگذار در سیاست‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

شعارسال: رأی الیوم در گزارشی به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران و پیشرفت‌های شگرف کشورمان در سال‌های پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی پرداخت.

 آنچه باعث نگرانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های اروپایی از ایران شده و آن‌ها را بر آن داشته است که برای سرنگونی نظام این کشور تلاش کنند، این است که ایران به لطف نقش آفرینی در سوریه و روابط اقتصادی و سیاسی با روسیه و چین با وجود تشدید تحریم‌های اقتصادی واشنگتن به یک کشور تأثیرگذار در سیاست‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

روزنامه اینترنتی رأی‌الیوم در یادداشتی به قلم «محمد النوبانی» نوشت: اگر بگوییم، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و برپایی جمهوری اسلامی در چنین روزی در سال ۱۹۷۹ م. (۱۳۵۷ ش)، دوره جدیدی را در تاریخ منطقه رقم زد مبالغه نکرده‌ایم همانند انقلاب‌های بزرگ نظیر انقلاب فرانسه (۱۷۸۹-۱۷۹۳) که دوره جدیدی را در تاریخ بشریت ایجاد کرد.

این انقلاب که مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) آن را به پیروزی رساندند محمدرضا شاه پهلوی (معدوم) ایران را سرنگون کرد همان کسی که در دوره حکومت او، ایران یکی از مهم‌ترین کشور‌های مورد توجه آمریکا در منطقه خلیج فارس و به طور کلی در خاورمیانه بود.

شاه همچنین متحد راهبردی و قدرتمندی برای اسرائیل بود و به شدت از این رژیم در درگیری علیه کشور‌های عربی دفاع می‌کرد. در مقابل نخستین اقدامی که امام خمینی (ره) پس از سرنگونی شاه و پیروزی انقلاب اتخاذ کرد، بیرون راندن سفیر اسرائیل و کارمندان سفارت این رژیم از تهران و تبدیل مقر سابق آن به سفارت فلسطین بود و این امر با تصمیم تاریخی امام برای اعلام آخرین جمعه ماه رمضان هر سال به عنوان روز جهانی همبستگی با قدس (روز جهانی قدس) همراه بود. وی با این اقدام تأکید کرد، پیروزی آرمان فلسطین و پایان دادن به ظلم و ستم‌ها علیه مردم این کشور، راهبرد ثابت ایران است که به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

از این دیدگاه می‌توان گفت حمایت ایران از گروه‌های مقاومت در لبنان، فلسطین، یمن، عراق، سوریه و همه مستضعفان جهان بیانگر تعهدی است که با وجود همه فشار‌هایی که علیه ایران اعمال می‌شود؛ هرگز تغییر نخواهد کرد و امکان چانه‌زنی بر سر آن وجود ندارد.

می‌توان نگرانی‌های آمریکا، اسرائیل، غرب و نظام‌های مرتجع کشور‌های عربی از تهران را که باعث می‌شود آن‌ها وجهه ایران را تخریب کنند و با برانگیختن فتنه‌های طائفی و مذهبی در صدد تضعیف این کشور باشند و همچنین علت تلاش‌ها برای سرنگونی نظام ایران از داخل از طریق تحریم اقتصادی را در موارد زیر خلاصه کرد:

نخست: ایران به مسلمانان جهان الگویی از اسلام محمدی ارائه داد.

دوم: ایران قانونی را که قدرت‌های اقتصادی و پیشرفته تحت عنوان «قانون جلوگیری از پیشرفت» از آن یاد می‌کردند، در هم شکست و از آن سرپیچی کرد همان قانونی که در آمریکا، اروپا و اسرائیل طراحی شده بود تا از پیشرفت و برخورداری از دانش و استفاده از آن دو در جهت ایجاد نهضت‌های صنعتی در زمینه‌های غیرنظامی و نظامی همچنین رفتن به فضا و داشتن برنامه هسته‌ای پیشرفته جلوگیری کند.

سوم: ایران از طریق ساخت سلاح‌های پیشرفته توانست یک توازن راهبردی و نظامی در برابر اسرائیل ایجاد کند و با این کار توان اسرائیل را برای استفاده از جنگ به عنوان وسیله‌ای برای خروج از بحران‌ها و انجام اقدامات توسعه طلبانه کاهش داد.

چهارم: ایران به لطف نقش آفرینی در سوریه و روابط اقتصادی و سیاسی با روسیه و چین با وجود تشدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا به یک کشور تأثیرگذار در سیاست‌های بین المللی و اجرای فرآیند کنونی برای پایان دادن به سلطه آمریکای واحد بر جهان و ایجاد جهانی چند قطبی تبدیل شده است.

پنجم: ایران از طریق برقراری روابط مستحکم با کوبا، ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه و همه کشور‌های مخالف با نظام سرمایه‌داری آمریکا در تضعیف نفوذ این نظام در کشور‌های جهان تأثیر داشته است. این همان چیزی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران و حزب الله لبنان به حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا آن را بیان کرد.

در پایان این یادداشت آمده است: کشور‌های عربی که در برابر ایران مواضع خصمانه اتخاذ می‌کنند و همچون گوسفندان به کنفرانس ورشو که قرار است روز سیزدهم فوریه کنونی به منظور ایجاد یک ائتلاف خصمانه علیه ایران برگزار شود، برده می‌شوند؛ با دین اسلام کاملا بیگانه‌اند.

آن‌ها تنها به این سبب چنین اقداماتی انجام می‌دهند زیرا شکست خورده‌اند، عقب مانده‌اند و ناتوان شده‌اند. آن‌ها ابزاری در جهت خدمت به آمریکا و اسرائیل هستند، در حالی که ایران یک کشور متحول و پیشرفته است که با ثبات و پایداری راهبردی به سوی تحقق طرح خوش یمن خود پیش می‌رود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 23بهمن 1397 ، کدخبر: 6830696، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین