پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۸۹۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
با اعمال تغییراتی در لایحه بودجه ۱۳۹۸، دولت مکلف شده است در سال آینده هر ماه تا پنج میلیون بشکه نفت را در بورس انرژی عرضه کند.آخرین خبرها از این حکایت دارد که ظاهراً دولت در بند الحاقی به تبصره (۵) موظف شده ماهانه پنج میلیون بشکه نفت در بورس انرژی به فروش برسد که دو میلیون بشکه نفت خام سبک، دو میلیون بشکه نفت خام سنگین و یک میلیون میعانات را شامل می‌شود.عرضه نفت خام در بورس انرژی برای اولین‌بار امسال در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت و در چهار مرحله اول هر بار یک میلیون بشکه عرضه شد.

شعار سال: در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق، تغییراتی در برخی از بندها و تبصره‌ها ایجاد شد که تبصره مربوط به نفت نیز از آن بی‌نصیب نماند؛ به طوری که عرضه نفت در بورس انرژی نیز به بودجه ۱۳۹۸ اضافه شد.

آخرین خبرها از این حکایت دارد که ظاهراً دولت در بند الحاقی به تبصره (۵) موظف شده ماهانه پنج میلیون بشکه نفت در بورس انرژی به فروش برسد که دو میلیون بشکه نفت خام سبک، دو میلیون بشکه نفت خام سنگین و یک میلیون میعانات را شامل می‌شود.

عرضه نفت خام در بورس انرژی برای اولین‌بار امسال در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت و در چهار مرحله اول هر بار یک میلیون بشکه عرضه شد.

این در حالی است که قرار است پنجمین عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه سال جاری عرضه شود.

فروش نفت و فرآورده‌های آن، تأمین بخش عمده‌ای از منابع بودجه عمومی دولت و درآمدهای ارزی آن را طی سالیان گذشته بر عهده داشته است. با این حال با اعمال تحریم‌ها علیه ایران در سال‌های اخیر تا حدی فروش و دسترسی به منابع نفتی با مشکلاتی مواجه بود تا اینکه از سال ۱۳۹۴ و با اجرایی شدن برجام بار دیگر میزان صادرات نفت ایران افزایش پیدا کرد و به بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

اما با خروج آمریکا از برجام در سال جاری و برگشت تحریم‌ها، دولت برای سال آینده صادرات نفت خود را بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی کرده است که خود منابع بودجه و ارز را تا حدی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس عرضه نفت در بورس انرژی به عنوان یکی از راه‌ها فروش نفت و تأمین منابع از این بخش تلقی می‌شود و مجلس تکلیف افزایش فروش در بورس را در سال آینده در برعهده دولت قرار داده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 26بهمن 97، کدخبر: 97112613262، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین