پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
سفر دو روزه 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی به ژاپن در حالی شامگاه امروز چهارشنبه پایان یافت که این سفر دستاوردهای زیادی از نظر سیاسی و اقتصادی برای ایران داشت.

شعار سال: این سفر در شرایطی انجام شد که ژاپن به عنوان یکی از خریداران نفت ایران معافیت خرید کسب کرده و نخستین محموله های نفت را هم وارد کرده است موضوعی که بیانگر توجه دولت 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن به توسعه روابط با ایران است.

لاریجانی در این سفر که مهمترین هدف آن را گسترش همکاری های پارلمانی و تجاری عنوان کرد در بدو ورود به این کشور در فرودگاه توکیو گفت: این سفر به منظور گسترش همکاری های پارلمانی میان دو کشور و رایزنی در مورد مسائل مورد علاقه دو طرف به ویژه در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت در فضای همکاری های دو جانبه صورت گرفته است.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم سطح روابط دو کشور در گذشته مطلوب بوده اما ضروری است زمینه گسترش آن فراهم و افزایش یابد تصریح کرد بخشی از مذاکرات در مورد گسترش همکاری های اقتصادی در زمینه های مختلف صنعتی و تجارتی خواهد بود.


نخستین دیدار وی در توکیو با 'چوایچی داته' رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس مشاوران ژاپن بود او در این دیدار گفت که زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری ژاپن در ایران در زمینه‌های مختلف مانند نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت داروسازی وجود دارد.


لاریجانی تاکید کرد: روابط ایران و ژاپن دیرینه و مداوم بوده و در حال حاضر نیز که نودمین سال برقراری روابط سیاسی دو کشور سپری می‌شود روابط دو کشور دوستانه است اما ضروری است میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از کشورها ممکن است به دنبال ایجاد اختلال در روابط باشند که نباید اجازه داد.
در ادامه این دیدار 'چوایچی داته' رئیس مجلس مشاوران ژاپن نیز با بیان اینکه ایران دارای تمدنی بزرگ و غنی و بزرگترین کشور خاورمیانه است، گفت: ایران با ژاپن روابط دیرینه‌ای داشته و در دیدار اخیر 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن با دکتر روحانی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران، این روابط بیش از پیش فعال‌تر شده است.


وی با بیان اینکه دولت دکتر روحانی به دنبال تعاملات سازنده با مجامع بین‌المللی بوده و این مایه خرسندی است، افزود: ژاپن از توافق هسته‌ای حمایت کرده است.
در پایان این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات پارلمانی از صحن علنی مجلس مشاوران ژاپن بازدید کردند.


رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین روز گذشته از یک ایستگاه مترو بازدید و با طراحی و چگونگی ساخت ایستگاه‌های چند منظوره مترو آشنا شد و از آنجا به ایستگاه مونوریل رفت و از کیفیت کارکرد مونوریل چرخدار و میزان استفاده مردم بازدید شد.


رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به کشور ژاپن با رئیس مؤسسه امور بین الملل وزارت خارجه ژاپن و رؤسای شرکت های تجاری و مراکز مطالعاتی ژاپن دیدار و گفت و گو کرد.
لاریجانی برنامه های روز دوم سفر خود به ژاپن را با بازدید از چند طرح صنعتی و عمرانی آغاز کرد، او از بزرگراه زیرآبی آکوالاین توکیو بازدید کرد و از نزدیک با نحوه تکمیل طرح، ساخت و تکنولوژی های بکار رفته در آن آشنا شد.


رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه همچنین از شرکت مرکزی پاناسونیک بازدید کردند و از نزدیک در جریان تکنولوژی و فناوری های نوین این شرکت قرار گرفتند.
لاریجانی همچنین با 'کی شی دا' رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن در توکیو دیدار کرد رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار تاکید کرد: روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است و باید این روابط تقویت شود.


وی با اشاره به نقش موثر 'کی شی دا' رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن در گسترش روابط دو کشور افزود: در ذهن مردم ایران هیچ نقطه منفی نسبت به ملت ژاپن وجود ندارد و علاقه مند به گسترش روابط با کشور شما هستند.
لاریجانی ادامه داد: البته برخی کشورها در مسیر این روابط مشکلاتی ایجاد می کنند که باید برای مدیریت آن چاره اندیشی شود و به طور قطع نقش شما و گروه دوستی برای حل این مشکل موثر است.

Error! Hyperlink reference not valid.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز با 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت و گو کرد، او در این دیدار بر لزوم توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.
لاریجانی پیس از ترک توکیو به سمت تهران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو در جمع دیپلمات ها و همچنین ایرانیان مقیم این کشور حاضر شد و با آنها دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سفر دو روزه به کشور ژاپن شامگاه امشب چهارشنبه توکیو را به مقصد تهران ترک کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 24 بهمن 97، کد مطلب: 1231745: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
امیدوارم این سفر دستاوردهای خوبی داشته باشه و نظم واموزش ژاپنی ها به ایران هم برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین