پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری ژاپن در ایران در زمینه‌های مختلف مانند نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت داروسازی وجود دارد.

شعارسال:علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته (22 بهمن) در رأس هیئتی به ژاپن سفر کرده است، در دیداررئیس و جمعی از اعضای نمایندگان مجلس مشاوران این کشوربا ابراز خرسندی از دیدار"چوایچی داته" رئیس مجلس مشاوران، گفت: روابط ایران و ژاپن دیرینه بوده و به‌طور مداوم در حال حاضر که نودمین سال برقراری روابط سیاسی دو کشور سپری می‌شود نیز روابط دوستانه است.

وی با بیان اینکه فرصت خوبی است که میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود، افزود: برخی از کشورها ممکن است به‌دنبال ایجاد اختلال در روابط باشند که نباید اجازه داد.

رئیس مجلس با یادآوری اینکه در طول تاریخ،تنشی میان ایران و ژاپن به‌وجود نیامده است، تصریح کرد: علت آن نزدیک بودن فرهنگ دو کشور است.

لاریجانی با ابراز اینکه در ایران نگاه مثبتی به کشور ژاپن وجود دارد، گفت: در بخش‌های مختلف صنعتی، فنی و تجاری علاقمند به همکاری با شما هستیم.

وی با تأکید بر اینکه "از توسعه روابط تجاری میان دو کشور استقبال می‌کنیم"، ادامه داد: زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری ژاپن در ایران در زمینه‌های مختلف مانند نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت داروسازی وجود دارد.

رئیس مجلسبا یادآوری اینکه می‌توان در زمینه روابط بلندمدت میان دو کشور تلاش کرد، ادامه داد: روابط اقتصادی ضروری است پایدار باشد.

لاریجانی از تلاش‌های سازنده کشور ژاپن برای تداوم توافق هسته‌ای قدردانی کرد و گفت: تمام کشورهای دنیا نیز این نظر را دارند و چین و روسیه نیز چنین نظری دارند، البته باید در این زمینه اقدامات عملی داشت و به چارچوبی دست یافت.

همچنین در ادامه این دیدار "چوایچی داته" رئیس مجلس مشاوران ژاپن در دیدار با هیئت پارلمانی ایران با اظهار اینکه ایران دارای تمدنی بزرگ و غنی و بزرگترین کشور خاورمیانه است، گفت: ایران با ژاپن روابط دیرینه‌ای داشته و در دیدار اخیر نخست‌وزیر ما با آقای روحانی رئیس‌جمهور، بیش از پیش فعال‌تر شده است.

وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی به‌دنبال تعاملات سازنده با مجامع بین‌المللی بوده و این مایه خرسندی است، اضافه کرد: ژاپن از توافق هسته‌ای حمایت کرده است.

رئیس مجلس مشاوران ژاپن ادامه داد: انتظار می‌رود تعامل دو کشور از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی افزایش یابد.

"چوایچی داته" بر ضرورت توسعه روابط پارلمانی تأکید کرد و گفت: امیدواریم این سفر فرصتی برای افزایش تعاملات میان دو کشور را فراهم کند و سفر دوروزه پربار باشد.

وییادآور شد: تعاملات دو کشور می‌تواند از طریق مبادلات فرهنگی و ورزشی بیش از پیش افزایش یابد و درک متقابل مبنای توسعه دو کشور را شکل دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار23 بهمن 97، کدخبر: 1945690، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
به نظرم استفاده از فرهنگ آموزشی ژاپن در کشور از هرچیزی مهم تز است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین