پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۸۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت:گردشگری عاملي موثر در توسعه فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي درجوامع انساني است.

شعارسال: مهدی معنویان ظهار داشت: استان کرمان داراي سابقه فرهنگي- تاريخي غني و برخوردار از مناظر و چشم اندازهاي طبيعي داراي پتانسيل بالا براي جذب گردشگران داخلي و خارجي است.

عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه گردشگري، از پديده هاي مهم عصر حاضر بوده، بیان کرد:گردشگری يکي از منابع مهم اقتصادي، و عاملي موثر در توسعه فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي جوامع انساني قلمداد مي شود.

وی عنوان کرد: ظرفیت‌های زیاد و پتانسیل‌های بزرگ استان کرمان می‌تواند زمینه‌ شکوفایی بخش‌های مختلف استان را فراهم کند و صنعت گردشگری یکی از این ظرفیت‌هاست.

معنویان با اشاره به اینکه خطه کرمان جزو استان‌های چهار فصل و متنوع ایران محسوب می‌شود که دارای گرم‌ترین و سردترین نقاط در یک فصل است افزود:استان کرمان جزو استان های برتر کشور در زمینه‌ی گردشگری و تاریخی است و این صنعت با حمایت مسئولان در کرمان گسترش می‌یابد.

عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی ابراز کرد:گسترش صنعت جهانگردی به عنوان صنعتی که با حوزه های مختلفی نظیر اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ، محیط زیست و خدمات در تعامل است،دارای اهمیّت بسزایی است و تجربیات سایر مناطق جهان نشان داده که توسعه آن در هر منطقه باعث رشدو پیشرفت اقتصادی-اجتماعی آن ناحیه گردیده است.

معنویان با اشاره به اینکه جاذبه‌های تاریخی فراوان، استان کرمان را جزو ۵ شهر تاریخی قرار داده است عنوان کرد: گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن ارگ بم، باغ شازده ماهان، ارگ راین، باغ فتح آباد، موزه‌ی هنرهای معاصر صنعتی، کتابخانه‌ی ملی کرمان، گنبد جبلیه، حمام وکیل و مجموعه گنجعلی‌خان که از مشهورترین جاهای دیدنی کرمان هستند، به این شهر سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد؛ به نظر می رسد که با توجه به به بعضی مشکلات موجود و عدم کارشناسی صحیح هنوز در بسیاری از مناطق استان پهناور کرمان جای هایی می تواند وجود داشته باشد که نمایانگر تاریخ کهن و تمدن ریشه دار کرمان و کرمانی می تواند باشد.

معنویان اظهار داشت:علاوه بر مناطقی که عنوان شد اگر در محله های قدیمی کرمان همانند محله مشهد، اطراف بازار بزرگ کرمان، بازار میدان قلعه گذری داشته باشیم می توان خانه ها و بناهایی را از دوران زندیه ، قاجاریه مشاهده نمود که دست ویرانگر روزگار آن ها را به ویرانی کشانده است.

عضو کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه چنانچه سازمان ها و ارگان هایی همانند سازمان میراث فرهنگی و سایر ارگان های مرتبط حمایت از نگهداری این ابناء را بعهده بگیرند خاطر نشان کرد: در این صورت می توان شاهد جاهای دیگری بعنوان مراکز باستانی و دارای شاخص برای میراث فرهنگی باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آرمان کرمان، تاریخ انتشار:27بهمن1397 ، کدخبر: 18360: www.armanekerman.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
زیرساخت های گردشگری درستی نداریم که بخواهیم درامد داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین