پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از اعضای جدید شورای شهر کرمان درخواست می شود نگاه گردشگری به مسائل شهری داشته باشند تا از این طریق شاهد حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی، رونق تاسیسات گردشگری و افزایش درآمدهای شهری باشیم.

شعار سالمحمود وفایی در نشست مشترک مدیران و معاونان اداره کل میراث فرهنگی استان با منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر این خطه به یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است، افزود: در مدت 3 سال گذشته بیش از 90 هزارگردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان کرمان بازدید کرده‌اند که انتظار می رود تا پایان امسال حدود 40 هزار گردشگر خارجی وارد استان شوند.

وی با تاکید براینکه استان کرمان به لحاظ برخورداری از تعدد آثار ثبت جهانی و کثرت بناهای تاریخی و اماکن گردشگری در واقع ایرانی کوچک محسوب می شود، اظهار کرد: خوشبختانه پروژههای متعددی در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر و استان کرمان کلید خورده که اگر روند عملیات اجرایی این پروژه ها با همین سرعت فعلی پبش روند تا سه سال آینده در حوزه زیرساخت ها مشکل نخواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، مقوله آموزش را نیاز اصلی صنعت گردشگری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر پنج مرکز آموزش گردشگری در کرمان فعال هستند و توانسته اند نیازهای آموزشی استان را به خوبی پوشش دهند.

وی عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب را از نقاط ضعف گردشگری استان برشمرد و گفت: متاسفانه نتوانسته ایم آنطور که باید استان کرمان را حتی در سطح ملی معرفی کنیم که انتظار می رود با همکاری مشترک استانداری، میراث فرهنگی، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و شهرداری و شورای شهر کرمان این ظرفیت های تاریخی و گردشگری بیش از گذشته معرفی شود.

وفایی در ادامه ازافزایش ماندگاری گردشگران از 1/1 به 2 شب در استان کرمان خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال گذشته میلیون ها دلار درآمد از محل ورود گردشگران خارجی عاید استان کرمان شده است.

وی به فعالیت 500 واحد تاسیسات گردشگری در کل استان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر شرایط اعطای مجوزها نسبت به گذشته بسیار آسان و تسهیل شده و میزان تسهیلات اعطایی 50 تا 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه هم اینک حدود 40 پروژه مرمتی با اتکاء به اعتبارات بخش دولتی فعال است، افزود: در ایام نوروز امسال کاروانسرای گنجعلی خان کرمان که سال ها متروکه و بلااستفاده بود با 48 غرفه به فروشگاه صنایع دستی تبدیل و برای حدود 90 نفر اشتغالزایی مستقیم شد.

وی با اشاره به شعار "هر خانه یک موزه" تاکید کرد: در حال حاضر شش موزه خصوصی در استان کرمان وجود دارد که سه موزه آن در شهر کرمان قرار دارد.

وفایی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی برای تاسیس موزه های خصوصی به افراد حقیقی و حقوقی تجهیزات و تسهیلات مناسب اعطاء می کند، تصریح کرد: ایجاد موزه های خصوصی علاوه بر رونق گردشگری سبب اشتغالزایی و حفظ بیشتر مواریث فرهنگی می شود.

وی از راه اندازی پایگاه بافت تاریخی شهر کرمان خبر داد و بیان کرد: با راه اندازی این پایگاه روند مرمت و بهسازی بناهای تاریخی سرعت بیشتری یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به فعالیت 60 هزار نفر صنعتگر در 60 رشته صنایع دستی، بیان کرد: در حال حاضر 5 هزار صنعتگر بیمه شده در استان کرمان وجود دارد که بیشتر آنها در رشته های پته دوزی و گلیم بافی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه شرایط برای معرفی و ثبت کرمان به عنوان شهر جهانی پته فراهم است، افزود: برای تسریع این امر نیاز به زیرساخت هایی است که از آن جمله می توان به نامگذاری یکی از خیابانها و بوستانهای کرمان به نام پته، نصب المان پته در یک از میادین، تهیه مستند پته و استفاده مبلمان های شهری با الهام از صنایع دستی به ویژه پته اشاره کرد.

وفایی در پایان با تقدیر از شهردار و اعضاء فعلی شورای شهر کرمان بیان کرد: امیدواریم اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان در ایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه گردشگری شهر کرمان و افزایش سطح تعاملات در حوزه میراث فرهنگی و حفظ بناهای تاریخی همکاری و تعامل مضاعفی با سازمان میراث فرهنگی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از اعضای جدید شورای شهر کرمان درخواستمی شود نگاه گردشگری به مسائل شهری داشته باشند تا از این طریق شاهد حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی، رونق تاسیسات گردشگری و افزایش درآمدهای شهری باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 8 خرداد 96، کدمطلب:96030804791، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
اونقدر مشغله دارند که؟؟؟؟ به این مسائل کمتر می رسند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین