پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان در جلسه کارگروه گردشگری شهربابک گفت : 60 اثر تاریخی و گردشگری در استان تا پایان سال به ثبت ملی خواهند رسید که از این آثار 5 اثر متعلق به شهرستان شهربابک خواهد بود .

شعارسال: محمود وفایی با اشاره به وسعت استان و تعدد آثار تاریخی در این استان بیان کرد: در استان کرمان 7000 اثر داریم که بعضی از آنها نیاز به مرمت و تعمیر دارند .

وی از کمبود منابع مالی دولتی جهت تعمیر و نگهداری آثار صحبت کرد و افزود : اعتبار استان جهت تعمیر بناهای تاریخی فقط به اندازه 5 درصد این بناها می باشد و این می طلبد که از امکانات محلی و ظرفیت های مردمی در جهت حفظ و احیاء آثار استفاده شود .

مدیرکل میراث فرهنگی استان ثبت جهانی میمند را گام مؤثری در جهت جذب توریست و رونق صنعت گردشگری در شهربابک دانست و اذعان داشت : متاسفانه با توجه به ثبت جهانی میمند زیرساختهای گردشگری که شامل هتل و مهمانپذیر و راهنمای گردشگری می باشد در این شهرستان وجود ندارد .

وفایی افزود : امسال 600 گردشگر خارجی از روستای صخره ای و دستکند میمند بازدید کردند.

وی مجوز واگذاری بعضی از مکانهای تاریخی همچون عمارت موسی خانی را به بخش خصوصی و یا شهرداری ها صادر کرد و گفت : در عوض این بخش ها باید در حفظ و نگهداری و مرمت این آثار تلاش کنند و بخشی از درآمد خود را به میراث فرهنگی بپردازند .

آقای وفایی بیان کرد : با طراحی و اجرای محور گردشگری مجموعه تخت جمشید میمند و ایجاد مجتمع های رفاهی گردشگری در این مسیر گام مؤثری در رونق گردشگری استان برداشته خواهد شد .

فرماندار شهربابک هم در این نشست ضمن بیان این مطلب که تا کنون 14 اثر در شهربابک به ثبت ملی و یک اثر هم به ثبت جهانی رسیده است از مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان درخواست کرد که نمایندگی میراث فرهنگی شهربابک به اداره تبدیل شود تا بهتر بتوان به صنعت گردشگری شهربابک و ایجاد اشتغال کمک کرد .

آقای شریفی افزود : با توجه به مناطق روستایی خوش آب و هوا و با قدمت بالا هدف ما راه اندازی صنعت بومی گردی درشهرستان می باشد که می تواند درایجاد شغل هم کمک کند .

وی فیروزه شهربابک را مرغوبترین فیروزه در کشور دانست و گفت : قصد داریم جهت معرفی فیروزه شهربابک سال آینده برای اولین بار جشنواره فیروزه را در شهرستان برگزار کنیم .

گفتنی است میراث فرهنگی و گردشگری شهربابک تا کنون به عنوان نمایندگی فعالیت می کرده و هنوز به اداره تبدیل نشده است .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 22دی1394، کدخبر: 448617: www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین