پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت: كرمان يك استان استثنايي و پر از رمز و راز در حوزه ميراث فرهنگي است.

شعار سال: "محمد حسن طالبيان" با اشاره به اينكه در ايران بيش از 10 هزار سابقه زيست وجود دارد، افزود: به همين علت ايران از غناي ميراث فرهنگي فوق العاده زيادي برخوردار است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 45 اثر از ايران در فهرست موقت يونسكو قرار دارد، تصریح کرد: با يك فراخوان از سراسر كشور 200 اثر با انتخاب فرهنگيان گزينش شده كه در سال جاري 30 اثر ديگر به مجموع فهرست موقت در انتظار ثبت جهاني افزوده مي شود.

طالبيان با اشاره به اينكه كرمان يكي از استان هاي برخوردار از غناي ميراث فرهنگي است، تصريح كرد: كرمان يك استان استثنايي و پر از رمز و راز است.

وي با اشاره به ثبت سه اثر از استان کرمان در فهرست جهاني یونسکو افزود: انتظار مي رود تا تيرماه سال آتي پرونده بيابان لوت كه بخش عظيمي از آن در استان كرمان است و پرونده قنوات ايران كه 3 قنات از شهرهاي جوپار و بم در آن وجود دارد در فهرست ميراث جهاني ثبت شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور با بيان اينكه راهبرد اصلي استان كرمان بايد مباحث ميراث فرهنگي باشد، گفت: كرمان با داشتن آثار متعدد جهاني مي تواند به مهمترين مقصد جذب گردشگران دنيا تبديل شود.

وي با اشاره به اينكه با ثبت منظر فرهنگي میمند در فهرست ميراث جهاني، مسووليت سنگيني بر عهده ما گذاشته شده، افزود: بايد از اين پس توسعه و حفاظت اين روستا در كنار هم قرار گيرد تا به توسعه فرهنگي پايدار برسيم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته پایگاه خبری تحلیلی کرمان فردا، تاریخ انتشار 21 بهمن 1394، کد مطلب: 24087: www. kermanfarda.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین