پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: باغ ایرانی در منطقه چشمه‌علی دامغان افتتاح می‌شود.

شعار سال: حسین خواجه بیدختی در جلسه بررسی اماکن تاریخی اظهار داشت: باغ ایرانی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بخش گردشگری شهرستان دامغان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این باغ به‌زودی در دامغان افتتاح می‌شود افزود: بالغ‌بر دو میلیارد ریال اعتبار برای تأسیس این باغ و اجرای عملیات مرمت و بهسازی عمارت فتحعلی شاه قاجار اختصاص‌یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اجرای پروژه سنگ‌فرش در این منطقه اذعان کرد: دامغان ظرفیت‌های خوبی برای تقویت جاذبه‌های گردشگری دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه مناطق بوم گردی و گردشگری استان سمنان در دستور کار است افزود: جاذبه‌های تاریخی ازجمله مهم‌ترین بخش گردشگری است که هرساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

بیدختی با اشاره به وجود مسجد "تاریخانه" در دامغان بیان کرد: ثبت جهانی این مسجد در سازمان یونسکو مهم‌ترین اولویت سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.

وی تصریح کرد: این مسجد یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی در ایران است و در آینده نزدیک در فهرست آثار یونسکو به‌عنوان یک اثر تاریخی در جهان ثبت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: مسجد تاریخانه بالغ‌بر یک هزار و 200 سال قدمت دارد که اکنون در دست بازسازی و مرمت است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 20 شهریور 96، کدمطلب: 1515554، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین