پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درسخنرانی روز شنبه خود به مناسبت سالگرد رهبران شهید حزب الله گفت: آمریکایی‌ها عامل تاخیر در نبرد از بین بردن داعش بودند و نه آنچه که ترامپ به دروغ مدعی آن است.

شعار سال : دبیرکل حزب الله لبنان افزود: بعد از آزادسازی ابوکمال و دیر الزور {اواسط پاییز پارسال}، آمریکایی‌ها مانع از این شدند که داعش از بین برده شود و عمر داعش را ۱۵ ماه طولانی‌تر کردند. بعد از تمامی این امور، ترامپ "منافق" اعلام می‌کند که داعش را از بین برده است. این محور مقاومت و نه طرف منافق آمریکایی بود که منطقه را آزاد کرده و خطر داعش و طرح آن را دور ساخت.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری آمریکا از اوایل بهمن ماه تاکنون طی دفعات مختلف، از نقش آمریکا در پایان دادن به داعش سخن گفته و با تاکید بر این امر کوشیده است تا موضوع خروج نیروهای آمریکا از سوریه را توجیه نماید.

حال آنکه اغلب تحلیگران مسایل منطقه براین اعتقادند که آنچه سبب شده است تا ترامپ برنامه خروج نیروهای آمریکا را از سوریه اعلام کند، به آسیب پذیری و ناتوانی این نیروها در انجام ماموریت های محوله بازمی گردد که از جمله آنها کمک رسانی پنهانی وسرّی به داعش بوده است.

به هرحال رئیس جمهوری آمریکا بر نقش این کشور در پایان دادن به داعش تاکید دارد و با تحریف و توسل به دروغگویی می کوشد تا ضمن انکار نقش شگفت انگیز کشورهای محور مقاومت در قلع و قمع گروهک تروریستی داعش، بر ضعف ها و شکست های آمریکا نیز سرپوش گذارد .

این درحالی است که شخص ترامپ در مناظره های انتخاباتی اش، بارها وبارها دولت قبلی آمریکا را عامل ایجاد داعش و حامی اصلی این جنایتکارترین گروهک تکفیری دانسته است و دموکرات های حاکم بر کاخ سفید را به عنوان مسئول و مقصر پیدایش داعش، معرفی کرده است.

روشن است که رژیم های مرتجع عربی و همچنین رژیم صهیونیستی، از این که، افتخار مقابله با داعش و از میان بردن این گروهک، نصیب حزب الله و کشورهای محور مقاومت، به ویژه جمهوری اسلامی ایران شده، به شدت ناراحت و نگرانند و از شخص ترامپ می خواهند تا به هر صورت ممکن، این موضوع را از حافظه مردم منطقه و افکار عمومی جهان بزداید.

به یاد داریم که در آخرین روزهای آبان ماه سال گذشته، سردار سلیمانی در نامه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پایان سیطره داعش { نه پایان تحرکات پراکنده این گروهک } خبر داد: «با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش، با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی ــ صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم».

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت الف ، تاریخ انتشار 29 بهمن 97، کدخبر: 3971128051، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
آمریکا باید بخواد داعش رو از بین ببره اگر نه داعش ضعیف هم بشه دوباره آمریکا بازسازیش میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین