پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
روزی نیست که دستگاه دیپلماسی آماج هجمه های رسانه های مختلف قرار نگیرد، تیرها تقریباً روزانه به سمت وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی روانه می شود و حتی سایر دیپلمات های ما هم از این حملات مصون نمانده اند.

شعار سال :یکی از رسانه های معروف در سه ماه پاییز بیش از ۳۰۰ مطلب رسانه ای علیه این نهاد حاکمیتی استراتژیک منتشر کرده است. فحوا و ادبیات کلیشه ای و تکراری اتهام زنی روزافزون با کلیدواژه های انفعال است. اما مدتی است که این رسانه ها آهنگ دیگری ساز کرده اند و در بحبوحه شرایط سخت اقتصادی هر روز با ادبیاتی وزیر امور خارجه را به دیر آگاهی در رابطه با غیر قابل اعتماد بودن آمریکا متهم می کنند. این گروه با استناد به سخنان ظریف درباره بی اعتمادی ایران به آمریکا، اینطور القا می کنند که ظاهراً ایشان پس از خروج آمریکا از برجام متوجه غیر قابل اعتماد بودن آمریکا شده است.  در حالی که نیم نگاهی به گفته های ظریف در گفتگو با رسانه ها و نشست های خبری بسیار و پیش از برجام مشخص است که ترجیع بند غیر قابل اعتماد بودن آمریکا تقریبا در اغلب اظهارات محمد جواد ظریف وجود دارد.

در جدول پیش رو تلاش کرده ایم با استناد به بخشی از گفته های ایشان این نکته را یادآور شویم. جدول پیش رو بیانگر این نکته است که سکاندار وزارت امور خارجه حتی پیش از شروع مذاکرات هسته ای که به توافق بین المللی برجام منجر شد و پیش از خروج آمریکا از برجام بارها نسبت به بی اعتمادی ایران به آمریکا اشاره کرده است. ایشان به کرات در مصاحبه با رسانه های بین المللی و داخلی به آمریکا هشدار داد که ملت ایران به این کشور و حتی اروپا بی اعتماد هستند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب در روابط با ایران باید قدم های بلندی برای رفع این بی اعتمادی تاریخی بردارند. این موضوع حتی در جلسه رای اعتماد مجلس به دولت دوزادهم هم مطرح شد.

لطفاً بنگرید به نمایه پیش رو که این موضوع را با استناداتی متقن بیان می کند:    آیا ظریف پس از عهدشکنی آمریکا، به این کشور بی‌اعتماد شد؟
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:5 اسفند 1397،کدخبر:1235064،www.khabaronline.ir  
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0
0
تو این دوره زمونه به چشمای خودت هم اطمینان نکن اقا چه برسه به یک کشور ابرقدرت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین