پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵
علی صوفی وزیر تعاون دولت سیدمحمد خاتمی گفته مردم به شدت ناراحت، نگران و تحت فشار هستند و از رایی که به آقای روحانی داده‌اند در تردید هستند. آقای روحانی باید این مسائل را در نظر داشته باشد، اما متاسفانه اینگونه نیست.

شعارسال: ابتدای هفته جمعی از نمایندگان جبهه پایداری در مجلس، استیضاح حسن روحانی را کلید زدند، هرچند که این استیضاح فعلا ۱۵ امضا دارد و بسیاری از نمایندگان به دلیل شرایط متشنج کشور حاضر به امضای آن نشدند، اما به نظر می‌رسد برخی از نمایندگان بسیار جدی به دنبال این مسئله هستند. آنها گفته‌اند اگر توانستند روحانی را استیضاح می‌کنند اگر نه به سوال از روحانی بسنده می‌کنند.

برخی کارشناسان گفته‌اند استیضاح روحانی و سوال از او درست است زیرا وظیفه نظارتی مجلس همین است. آنها معتقدند دولت به وظیفه خود عمل نمی‌کند و نهاد نظارتی باید جلوی دولت را بگیرد. برخی دیگر معتقدند در شرایط جنگ اقتصادی فشار بر دولت یعنی بازی در زمین دشمن.

علی صوفی وزیر دولت اصلاحات با اشاره به جمع کردن امضا از سوی چند نماینده جبهه پایداری برای استضاح حسن روحانی می‌گوید: انگیزه استیضاح طبیعتا اهمیت دارد. استیضاح یک فلسفه‌ای دارد و همانطور که از اسمش مشخص است، برای روشنگری و شفاف سازی مسئولان است. اما باید بدانیم از هر کلمه حق و درستی می‌توان استفاده باطلی هم کرد. کسانی که این استیضاح را دنبال می‌کنند آیا دنبال معنای واقعی استیضاح هستند یا به دنبال این هستند که روحانی را پیش از اتمام دوره ریاست جمهوری برکنار کنند؟

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات می‌گوید: اکنون زمان تسویه حساب سیاسی و شخصی نیست. اکنون کشور با تهدیدهای جدی خارجی مواجه است و هر روز عرصه را بر کشور و ملت تنگ‌تر می‌شود، در این چنین شرایط رفتن به دنبال اهداف سیاسی و قربانی کردن همه امور برای رسیدن به مقاصد سیاسی و گروهی خودشان، اصلا کار صحیح و درستی نیست.

وزیر پیشین تعاون با تاکید بر اینکه روحانی و وزرایش باید از حالت انفعالی که در آن هستند خارج شوند، می‌گوید: شرایط کشور همین است و نمی‌توان که همه امور را برای روحانی آماده کرد و ایشان هم بدون دردسر بر سر کار باشد و امور خود به خود پیش برود. اگر مسائل و مشکلاتی وجود دارد، رئیس جمهور باید این مسائل را برای مردم تبیین کند. مردم به شدت ناراحت، نگران و تحت فشار هستند و از رایی که به آقای روحانی داده‌اند در تردید هستند. آقای روحانی باید این مسائل را در نظر داشته باشد، اما متاسفانه اینگونه نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مردم به دلیل عملکرد ناصحیح روحانی اعتماد و اعتقاد خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: ادامه این وضعیت و عدم گفتگو با مردم، می‌تواند فضای شکننده‌ای را به همراه داشته باشد. البته همانطور که همه ما می‌دانیم برخی از متغیر‌ها ارتباطی با روحانی نداشته است، مانند خروج آمریکا از برجام، یا وجود کانون‌های موازی قدرت در داخل کشور و ....

صوفی معتقد است روحانی در دوره اول بسیار شفاف با مردم صحبت می‌کرد و موانع و مشکلاتی که بر سر راهش قرار می‌گرفت را برای آن‌ها تبیین می‌کرد. به طور مثال مشکلاتی که برخی تندرو‌ها برای ایشان ایجاد می‌کردند، او تحت عنوان کاسبان تحریم، دلواپسان و ... از آن‌ها یاد می‌کرد و بسیار بی پروا و محکم مسائل را عنوان می‌کردند، اما اکنون اینگونه نیست.

استاندار اسبق بوشهر و گیلان ادامه داد: روحانی تغییر ماهیت داده و انگار این روحانی دیگر همان حسن روحانی سابق نیست. مردم حق دارند که بدانند رئیس جمهور منتخبشان برای خدمت به آن‌ها دچار چه مشکلاتی است.

وزیر تعاون دولت سیدمحمد خاتمی می‌گوید: روحانی زمانی که رئیس جمهور شد، جایگزین فردی شد که از همه امکانات و حمایت‌ها برخوردار بود و کشور را به ورطه نابودی و جنگ قرار داده بود و این مردم بودند که با رایی که به روحانی دادند اجازه ندادند که آن جریان استمرار داشته باشد. اینکه اکنون برخی می‌گویند روحانی شبیه به احمدی نژاد است، به دلیل برخی از عملکرد‌های شخص روحانی است و طبیعتا باید تغییر رویه بدهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار:3اسفند1397 ، کدخبر: 166074: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین